هنرمند اگر از تسهیلات و حمایت‌ های ویژه دولت برخوردار باشد با تمرکز بیشتر می‌تواند کار کند.

استاد مصطفی اخواص، هنرمند نگارگر درباره بیمه هنرمندان صنایع دستی درگفتگو با خبرنگار میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران گفت: معمولا بیمه باید در خصوص هنرمندان اجرا شود چراکه آینده هنری و شغلی هنرمندان بستگی به بیمه دارد و زندگی‌شان از لحاظ حقوقی و اقتصادی دچار مخاطره می‌شود.

وی با اشاره به حمایت‌ های ویژه دولت از هنرمندان صنایع دستی، تصریح کرد: وقتی هنرمند از تسهیلات و حمایت‌ های ویژه برخوردار باشد، مسلماً بیشتر می‌تواند با تمرکز کار کند. دولت در این زمینه حمایت‌ های خوبی می‌ تواند از هنرمندان و صنایع دستی داشته باشد و در کنار این حمایت، هنرمندان هم از وجود خود مایه می‌ گذارند و هر دو در پیشبرد کار مکمل هم هستند.

اخواص تصریح کرد: دولت می‌تواند برای هنرمندان از ابزار کار مورد نیازشان را فراهم کند و در زمانهای مختلف در اختیارش قرار دهد همچنین از لحاظ پژوهشی و تحقیقی نیز اطلاعات لازم را در اختیار هنرمندان برای پیشبرد کارشان قرار دهد.

این هنرمند نگارگر و تذهیب کار درباره مشکلات مالی و معیشتی برخی هنرمندان صنایع دستی و فروش آثار هنری شان گفت: فکر می کنم باید شرایط و وضعیتی حاکم باشد که وقتی هنرمند اثری را خلق کرد و این اثر، نفیس و ارزشمند بود، تحت حمایت قرار بگیرند و استفاده معنوی بیشتری از آنها صورت گیرد، چرا که اینها سرمایه ملی و بومی کشور ما هستند.

وی ادامه داد: در نظر بگیرید اگر فردی با توجه به شرایط زندگی یک هنرمند، اثر ارزشمند و نفیس وی را با قیمت پایین و نازلی خریداری کند، در این صورت بوده که هنرمند انگیزه خود را از دست می دهد و استنباط می‌کند که هنرش قیمتی ندارد و با توجه به اینکه حمایتی از او نشده است، کیفیت و سطح کارش به مرور پایین می آید حتی اگر هم کارهای خوب و ارزشمندی انجام داده باشد، به مرور از دستش خارج می شود و چیزی از آثار شاخص برایش نمی ماند.

اخواص تصریح کرد: ییشنهاد من این است هنرمندانی که عیار کار بالایی دارند و شاخص هستند، مورد توجه بیشتری قرار بگیرند، چرا که سرمایه خوبی برای کشور به حساب می آیند که نتیجه خیلی خوبی را به بار خواهند آورد.


انتهای پیام/

برچسب ها: هنرمندان ، دولت ، هنری ، حمایت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار