معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و رئیس بنیاد ملی نخبگان، بر تلاش برای نهادینه کردن جایگاه و نقش نخبگان و استعدادهای برتر در همه امور کشور تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان در آیین اعطای هدیه ازدواج به استعدادهای برتر بنیاد ملی نخبگان با اشاره به اینکه برای رفع مشکلات و چالش‌های فراروی نخبگان و استعدادهای برتر کشور نیازمند تعامل دو طرفه میان دولت و این افراد هستیم، اظهار کرد: برای ایجاد این تعامل و ارتباط دو سویه، نخبگان و استعدادهای برتر باید مشارکت خود را در برنامه‌ریزی‌ها، تصمیم گیری‌ها و نیز قانون گذاری در کشور افزایش دهند و این مشارکت را نباید در چارچوب‌هایی مانند خانه نخبگان محدود و محصور کرد.

وی ادامه داد: به دنبال آن هستیم که جایگاه و نقش نخبگان و استعدادهای برتر را در همه امور کشور نهادینه کنیم که در این راستا، این انتظار را از نخبگان و استعدادهای برتر داریم که با وقت گذاشتن در این حوزه و نیز پذیرش مسئولیت‌های خود، در این جهت حرکت کنند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، با تاکید بر اینکه در ارزیابی‌های صورت گرفته نخبگان بیان کرد: نخبگان این نگرانی و دغدغه را دارند که جایگاه آنان در تصمیم گیری‌ها و مدیریت کشور به خوبی دیده نشود و نتوانند برای آینده برنامه ریزی و مدیریت در جامعه موثر باشند. از این رو، درصددیم با برنامه ریزی‌های هدفمند زمینه را برای افزایش حضور آنان در اداره امور فراهم کنیم.

ستاری، تحول در آیین نامه‌ها و قوانین مرتبط با بنیاد ملی نخبگان را از برنامه‌های در حال اجرا در این بنیاد عنوان کرد و گفت: تا زمانی که ارتباط میان نخبگان و استعدادهای برتر با بنیاد ملی نخبگان برقرار نشود و نتوانیم با جامعه هدف خود ارتباط منطقی برقرار کنیم، قادر نخواهیم بود نیازهای این قشر را با ارایه تسهیلات مناسب برآورده کنیم که از این رو، تغییر قوانین و آیین نامه‌های بنیاد ملی نخبگان در دستور کار قرار گرفته و در حال انجام است.

حمایت از ادامه تحصیل نخبگان در خارج کشور 

رئیس بنیاد ملی نخبگان در ادامه با تاکید بر اینکه از نخبگان و استعدادهای برتر در همه زمینه‌ها حتی تحصیل در خارج کشور حمایت می‌کنیم، افزود: حتی این آمادگی را داریم که در بهترین دانشگاه‌های جهان برای این گروه پذیرش بگیریم و زمینه را برای حضور آنان در این مراکز فراهم کنیم و علاوه بر آن، فرصت شغلی مناسب و بسترسازی حضور آنان در فعالیت‌های اقتصادی و دانش بنیان را به انجام برسانیم تا نخبگان و استعدادهای برتر در این حوزه ها دغدغه‌ای نداشته باشند.

وی خواهان افزایش توانمندی نخبگان در کشور شد و گفت: این انتظار از نخبگان وجود دارد که ریسک پذیری خود را در امور افزایش دهند و برای آینده بهترین تصمیم گیری ها را داشته باشند.

ستاری همچنین عنوان کرد: مسایل و مشکلات مربوط به وام مسکن نخبگان و استعدادهای برتر در دست بررسی است و در صورتی که این مسئله حل نشود معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در رفع آن کوشش خواهد کرد. چرا که، معتقدیم نباید نخبگان و استعدادهای برتر کشور در مسایل مالی، مشکل داشته باشند.

پایان پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار