معاون وزیر کشور با بیان اینکه در ساخت‌وسازها و عمران کشوری به خطا رفته‌ایم، گفت: تفکر مهاجرت به شهرها به دلیل افزایش امکانات رفاهی در ذهن روستاییان نقش بسته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ اسماعیل نجار در همایش ملی توسعه پایدار ملی در اردبیل اظهار داشت: با وجود اینکه بعد از پیروزی انقلاب به عمران و آبادانی روستاها توجه ویژه‌ای شده ولی همچنان روستاهای ما از بسیاری نارسایی‌ها و بی‌توجهی‌ها رنج می‌برند که میانگین جمعیت ساکن در روستاها به نسبت شهرها بیانگر این موضوع است.

وی میانگین سکونت روستاییان را 30 درصد به نسبت 70 درصد در مناطق شهری بیان کرد و یادآور شد: این 30 درصد سکونت در روستاها نیز گاه دوزیست و گاه برای خوش‌نشینی است.

معاون وزیر کشور با بیان اینکه تفکر مهاجرت به شهرها به دلیل افزایش امکانات رفاهی در ذهن روستاییان نقش بسته است، عنوان کرد: نتیجه این حرکت توسعه سکونت‌گاه‌های غیررسمی است که در اکثر کلان شهرها بر معضلات اجتماعی و حتی سیاسی دامن زده است.

نجار با بیان اینکه این سکونت‌گاه‌های غیررسمی بیشترین آسیب‌ها را در حوادث و بحران‌های طبیعی می‌بینند، گفت: به دلیل اینکه این سکونت‌گاه‌ها از لحاظ ساخت و ساز بی‌‌کیفیت هستند همواره کانون‌های بحران به شمار می‌روند.

وی با اشاره بهکمبود تولید در روستاها، افزود: باید در روستاها به دنبال تقویت جبهه تولید و رونق اقتصادی باشیم تا آنها به دنبال اشتغال کاذب در مناطق شهری نباشند.

معاون وزیر کشور برگزاری این همایش را در نشان دادن راهکار درست و منطقی در پیشرفت توسعه پایدار روستایی مهم و خطیر عنوان کرد و ادامه داد: این همایش می‌تواند نتایج مطلوب را به همراه داشته باشد اگر چه از خرد جمعی و حرکت اندیشمندانه بهره‌برداری کنیم.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.