معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش از تسهیلات ویژه جهاد کشاورزی برای دانش‌آموزان فنی و حرفه‌ای و کارودانش خبر داد.

علی زرافشان در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در خصوص ساماندهی نیرویی انسانی گفت: دستورالعمل ساماندهی به استانها ارسال شده و ساماندهی نیروی انسانی پس از ثبت نام انجام می‌شود.

وی ادامه داد:بعد از اینکه  نتایج امتحانات دوره اول و دوم متوسطه اعلام شد ثبت نام نیز انجام می‌شودو امیدوار هستیم تا نیمه تیرماه کار ثبت نام مدارس به پایان برسد.

وی با اشاره به اینکه سعی می‌شود تا پایان تیرماه ساماندهی نیروی انسانی نیز به اتمام رسد، افزود: چنانچه کار ساماندهی در تیرماه به پایان رسد مرداد و شهریور ماه زمان برگزاری دوره‌های ضمن خدمت مدارس و آماده سازی نیروی انسانی برای سال تحصیلی آینده و رفع نواقص و مشکلات خواهد بود.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ساماندهی بر مبنای اکثریت معلمان انجام می‌گیرد، تصریح کرد: برخی از معلمان مکلف است بعد از تیرماه به دلایلی جابه‌جا شوند که در آن صورت در ساماندهی اضطراری ساماندهی می‌شوند.

زرافشان در خصوص توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نیز اظهار داشت: هدف‌گذاری که قانون برنامه توسعه انجام داده است 46 درصد است اما عملکرد امسال 41 درصد را نشان می‌دهد و طبیعی است که در طی دو سال آینده نتوانیم به هدف 46 درصد نایل شویم.

وی با اشاره به اینکه توسعه فنی و حرفه‌ای با شیب قابل عملی در استان‌ها ادامه دارد، افزود: دستورالعمل توسعه تهیه شده که بر مبنای آن ظرفیت سال آینده آموزش‌های فنی و حرفه‌ای استانها تعیین می‌گردد.

زرافشان در خصوص برون سپاری دانش‌آموزان فنی و حرفه‌ای و کارودانش نیز گفت: اقداماتی با دستگاهها به منظور مشارکت در فعالیت در کارودانش انجام شده که نتایج مطلوبی داشته است.

وی خاطر نشان کرد: جهاد کشاورزی همکاری‌های ارزشمندی در این زمینه داشته تسهیلات ویژه‌ای برای دانش‌آموزان فنی و حرفه‌ای و کارو دانش در نظر گرفته است که از جمله می‌توان به اولویت پذیرش در مراکز آموزش جهاد کشاورزی، استفاده از امریه برای سربازی دانش‌آموزان فارغ‌التحصیل رشته کشاورزی و استفاده از تسهیلات بانکی برای کارآفرینی اشاره کرد.

زرافشان  خاطر نشان کرد :پیش بینی‌ما این است که برای سال آینده 80 هزار دانش‌آموز تحت پوشش را به 100 هزار دانش‌آموز ارتقا دهیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.