معاون امور بین‌الملل رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: آنها(غرب) سه سال برای رسیدن به اهدافشان کشتار کردند و هدفشان محقق نشد و در واقع میخ انتخابات سوریه در تابوت این جنایت کوبیده شد و هم اکنون که سوریه آرام شده آنها به عراق رفته‌اند.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛ "حسین شیخ‌الاسلام" معاون امور بین‌الملل رئیس مجلس شورای اسلامی با حضور در مجمع اتحاد دانشجویان جهان اسلام که ظهر امروز در هتل سیمرغ تهران برگزار شد گفت: نظام اسد نظام دیکتاتوری حزبی بود چون رئیس جمهور فقط از حزب بعث انتخاب می‌شد و رئیس جمهور براساس رفراندوم مشخص می‌شد اما بشار اسد حرکت جدید کرد و دست به آزاد سازی زد چون وقتی که قدرت را از دست گرفت روزنامه غیردولتی وجود نداشت و بشار روزنامه‌های غیر دولتی را تاسیس کرد اما پس از آن به حزب بعث بشار اسد را قانع کرد که این کار غلط است و متاسفانه بشار آن را پذیرفت.
 
وی تصریح کرد: وقتی که در سوریه حرکت ضد دولتی شروع شد بشار با خشونت برخورد کرد و به جای اینکه حرف آنها را بشنود آتش روی مردم باز کرد و این اشتباه فرصت را به دست شاهنشاهی‌ها داد تا جنگ طایفه‌ای به راه بیندازند.

شیخ‌الاسلام اظهار داشت: اروپا و آمریکا همه تلاش خود را کردند تا نظام بشار اسد را از بین ببرند چرا که آنها می‌گفتند این انقلاب مثل اژدها بوده و سرش که فکر می‌کند و دندان تیزش در ایران است و نمی‌شود با آن درافتاد.

وی ادامه داد: آنها می‌گفتند دم قدرتمند این اژدها در لبنان است که از آن هم شکست خورده‌ایم و کمرش هم در سوریه است که اگر آن را بشکنیم می‌توانیم ارتباط ایران را با لبنان قطع کنیم و دیگر ایران نمی‌تواند حزب‌الله را آموزش دهد به همین خاطر می‌توانیم جنگ طایفه‌ای به راه بیندازیم.

معاون امور بین‌الملل رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از همه جای دنیا به ویژه تروریست‌هایی که در افغانستان و پاکستان را آموزش دیده بودند را به سوریه آوردند و آنقدر خشونت آمیز رفتار کردند که مردم از آنها منزجر شدند.

وی افزود: ترکیه، قطر، عربستان، انگلیس، آمریکا و فرانسه هر کدام از یک گروه پشتیبانی می‌کردند و همگی با سقوط نظام بشار اسد موافق بودند اما بر سر اینکه در آینده چه کسی در سوریه به قدرت برسد اختلاف داشتند و با یکدیگر درگیر بودند.

شیخ‌الاسلام اضافه کرد: بشار اسد زمانی که دوره هفت ساله ریاست جمهوری اش تمام شد درخواست برگزاری انتخابات کرد چرا که فهمید اشتباه کرده است.
 
شیخ‌الاسلام تصریح کرد: مقام معظم رهبری توسط سردار سلیمانی به بشار اسد پیام فرستادند که نباید کشتار شود و باید اصلاحات انجام گیرد و پس از ان بشار اسد قانون اساسی را عوض کرد و حزب بعث دیگر رئیس جمهور معرفی نکرد.

معاون امور بین‌الملل رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: غربی‌ها که نظام بشار اسد را قبول نداشتند پس از پایان دوره هفت ساله ریاست جمهوری اسد به وی گفتند که دو سال دیگر حکومتش را تمدید کند و پس از آن انتخابات را انجام دهد اما بشار اسد گفت: چرا من مشروعیتم را از خارجی‌ها بگیرم چون اگر مردم مرا بخواهند می‌مانم و اگر نخواهند می‌روم.

وی ادامه داد: بشار اسد گفت: رای گیری می‌کنیم البته حرف درستی زد چون محبوبیت وی بیش از 4سال پیش شده است.

شیخ‌الاسلام افزود: در امارات 30هزار نفر برای شرکت در انتخابات اسم نوشتند اما در فرانسه،‌آلمان و بلژیک نگذاشتند مردم سوری رای دهند همچنین در فرادی انتخابات سوریه صندوق‌هایی را از طرف دولت این کشور نزد پناهندگان سوری در لبنان بردند اما وزیر کشور لبنان که از اعضای گروه 14 مارس است گفت: اگر کسی رأی دهد نمی‌گذاریم به پناهگاه‌ها برگردد.

معاون امور بین‌الملل رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: احمد الجربا رئیس ائتلاف مبارزین سوری شب قبل از انتخابات بیانیه داد که فردا کشتار می‌شود و دولت شما را می‌کشد و می‌خواهد این قتل عام را گردن ما بیاندازد.

وی ادامه داد: ما به عنوان ناظر به سوریه رفتیم که بر این اساس 5 نماینده مجلس به حلب و 5نماینده دیگر به دمشق رفتند و مشخص بود که مبارزان برای رأی ندادن به مردم فشار می‌آورند.
 
شیخ‌الاسلام تصریح کرد: یک عده از مردم سوریه به خاطر بشار اسد در انتخابات شرکت کردند و یک عده دیگر بخاطر مبارزه به تروریست‌ها رأی دادند چرا که می‌گفتند این تروریست‌ها که سر می‌برند و با آن فوتبال بازی می‌کنند و شکم‌های زنان را می‌درند و زنان را بر خود حلال می‌کردند چگونه می‌خواهند رئیس شوند و قدرت را در دست گیرند البته عده‌ای دیگر برای اینکه در کشورشان آرامش برقرار شود در انتخابات شرکت کردند.

وی اظهار داشت: اوباما و کلینتون که برای سقوط نظام سوریه مدت تعیین می‌کردند هم اکنون شاهد هستیم اوباما در مصاحبه به شبکه CBS می‌گوید سقوط بشار اسد از خیالات است.
 
شیخ‌الاسلام ادامه داد: آنها سه سال برای رسیدن به اهدافشان کشتار کردند و هدفشان محقق نشد و در واقع میخ انتخابات سوریه در تابوت این جنایت کوبیده شد و هم اکنون که سوریه آرام شده آنها به عراق رفته‌اند.
 
معاون امور بین‌الملل رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: عراق دموکراسی نوپایی دارد که اگر پا بگیرد دیگر کشورها هم می‌خواهند آن را داشته باشند.
 
وی افزود: زرقاوی پایه گذار القاعده عراق، محمد جولانی پایه گذار القاعده سوریه و ابوبکر البغدادی رئیس داعش در زندان‌های آمریکا در عراق بودند که معلوم نیست آمریکا چطوری اینها را به کار گرفته چرا که فرماندهان داعش همگی زندانی آمریکا بودند و CIA آنها را سازماندهی کرد و نقشبندیه صوفی با داعش و بعثی بی دین با یکدیگر جمع شدند.
 
شیخ‌الاسلام اظهار داشت: انتخابات دموکراتیک عراق با حضور ناظران خارجی برگزار شد اما آنها می‌خواهند دولتی که براساس انتخابات دموکراتیک بر سر کار آمده را از بین ببرند.
 
معاون امور بین‌الملل رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: اگر دولت عراق لیاقت داشته باشد با چند میلیون نفری که به صحنه می‌آیند می‌تواند تکفیری‌ها را شکست دهد چراکه شکست تکفیری‌ها سخت نیست.

انتهای‌پیام/

برچسب ها: معاون ، امور ، بین الملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار