یک کشاورز نمونه استان سمنان توانسته از هر هکتار باغ انار بیش از 100 تن محصول برداشت کند در حالی که یک کشاورز معمولی 20 تن محصول برداشت کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران سمنان ، معاون برنامه‏ ریزی جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: یک کشاورز نمونه استان سمنان توانسته از هر هکتار باغ انار بیش از 100 تن محصول برداشت کند در حالی که یک کشاورز معمولی 20 تن محصول برداشت کرده است.
علی‏نقی حیدریان با بیان اینکه در صنایع تبدیلی بخش کشاورزی بسیار ضعیف کار شده است،افزود: اگر بر روی صنایع تبدیلی میوه‏ها کار شود، دیگر نیازی به واردات میوه از کشورهای دیگر وجود نخواهد داشت.
وی افزود: برای در اختیار قرار دادن زمین‏های ملی برای کشت و ایجاد صنایع تبدیلی از طرف جهاد کشاورزی مشکلی وجود ندارد و فقط به صورت اجاره‏ای واگذار می‏شود که این موضوع باعث شده است که سرمایه‏گذار رغبتی برای سرمایه‏گذاری نداشته باشد.
معاون برنامه‏ریزی جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: در حال حاضر در استان سمنان یک کشاورز نمونه توانسته است از هر هکتار باغ انار خود بیش از 100 تن محصول برداشت کند که کشاورز معمولی 20 تن محصول برداشت کرده است که این نشان از فاصله بین کشاورز نمونه و کشاورز معمولی دارد.
مدیرعامل شرکت کشت و صنعت نانا نیزگفت: با توجه به اینکه سالانه بیش از 30 هزار تن تولید انار در استان سمنان تولید می‌شود، باید به فکر صنایع تبدیلی باشیم.
مسعود اعوانی بیان کرد: در همین راستا، باید سردخانه‏هایی برای نگهداری این حجم تولید انار در نظر گرفته شود؛ چرا که محصول انار قابل سرمایه‏گذاری است.
مدیرعامل شرکت کشت و صنعت نانا افزود: با توجه به امکانات موجود در استان سمنان در بحث تولید انار باید برنامه‏ریزی دقیقی صورت گیرد تا این محصول از بین نرود و بتوان با آن ارزآوری داشت./س
برچسب ها: برداشت ، انار ، کشاورزی ، سمنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۵ ۰۵ خرداد ۱۴۰۱
خسته ناشید واقعا عالیست ولی توضیح بدن چگونه تونسته صدتن برداشت کند
Iran (Islamic Republic of)
اسفندیار
۱۱:۵۶ ۰۸ مهر ۱۳۹۹
خیلی خوب و مفید