سريال "پنجره" در راستاي ارتقاي جايگاه علم و فناوري ايران زمين راه دستيابي به اهداف ملي در مسير شايسته سالاري را فراهم مي‌كند.

علي صادق شيرازي كه با همكاري سيد امير پروين حسيني تهيه كنندگي سريال "پنجره" را بر عهده دارد به خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: "پنجره" با دستمايه قراردادن موضوع پرورش و تربيت به عنوان يكي از بزرگترين دغدغه هاي خانواده ها سعي دارد تلاش نخبگان كشور در راستاي به اهتراز درآوردن پرچم كشور بر فراز قله هاي افتخار و آباداني را ارج نهد.
وي افزود: اين سريال با روايتي از روزهاي زندگي يك نابغه رياضي سعي دارد به تاثير نوع آموزش، پرورش و تربيت در ارتقاء جايگاه علم و فناوري بپردازد و در قالب يك مجموعه نمايشي و همچنين با بهره گيري صحيح از ظرفيت هاي رسانه ملي نقش فرهنگ و خانواده ها را در توجه به توسعه علم و فناوري مورد تحليل و بررسي قرار دهد.
صادق شيرازي با بيان اينكه هنوز قصه شخصيت هاي اصلي (افشين و فريبرز) به بخش هاي محوري "پنجره" نرسيده است، افزود: اين سريال با نگاهي عميق به تاثير فرهنگ و ريشه هاي آن در بنيان خانواده ها ساخته شده و معتقدم هنوز روايت هاي محوري داستان پنجره آغاز نشده و هر چه جلوتر مي‌رويم بالايه هاي پيچيده اي روبرو خواهيم شد كه به پيشبرد قصه كمك مي‌كند.
اين تهيه كننده اظهار داشت: در سال هاي گذشته در برنامه ها و مجموعه هاي تلويزيوني و آموزشي، موضوعات تربيتي و اخلاقي مربوط به نوجوانان و جوانان به طور مستقيم مورد بحث قرار گرفته، اما اين بار در "پنجره" سعي شده تا تاثيرگذاري خانواده ها در بهره گيري از مسائل پرورشي با استفاده از ظرفيت هاي نمايشي افزايش يابد.
صادق شيرازي تصريح كرد: فيلمنامه اين سريال به قلم شعله شريعتي به نگارش درآمده و عبدالرضا اكبري، فريبا كوثري، كامران تفتي، فريبا نادري، مريم سلطاني، سمانه پاكدل، شهنام شهابي و محسن افشاني از بازيگراني هستند كه دراين سريال به ايفاي نقش مي‌پردازند.
وي گفت: "پنجره" به عنوان اولين تجربه سريال تلويزيوني قدرت اله صلح ميرزايي در ساخت سريال تلويزيوني تلاش نخبگان كشور را ارج مي نهند.

اين تهيه كننده اظهار داشت: قهرمان قصه اين سريال "پويا" جواني نخبه و المپيادي است كه هنوز لايه هاي بسياري از زندگي اين شخصيت باقي مانده و بتدريج براي مخاطبان به تصوير كشيده مي شود.
صادق شيرازي خاطرنشان كرد: "پنجره" شروع خوبي براي توليد آثاري است كه به رشد و شكوفايي استعدادهاي برتر كمك مي كند و راه تحقق اهداف ملي را در مسير شايسته سالاري فراهم مي‌كند.
گفتني است، سريال 32 قسمتي "پنجره" به كارگرداني قدرت اله صلح ميرزايي روزهاي زوج ساعت 19 از شبكه تهران روي آنتن مي‌رود و تكرار آن نيز روزهاي فرد ساعت 23 پخش مي‌شود./ي2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار