عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گفت: یکی از مکان‌هایی که صادرات و فروش محصولات کشاورزی در داخل را تضمین می کند بورس کالا است که عرضه را بر دلالان تنگ کرده است.

سیدراضی نوری در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت : یکی از مکان‌هایی که صادرات و فروش محصولات کشاورزی در داخل را تضمین می کند بورس کالا است که عرصه را بر دلالان این بخش تنگ کرده است.
وی در ادامه افزود: ورود زعفران، پسته و سایر محصولات صادراتی به بورس می‌تواند بر اهمیت روزافزون این محصولات بیفزاید و از نوسان قیمت آن در بازار آزاد جلوگیری کند.
 
این نماینده با اشاره به واردات 12 میلیارد دلاری واردات محصولات کشاورزی در سال گذشته گفت: ما طبق برنامه پنجم توسعه که دو سال دیگر به پایان خواهد رسید باید به سمت خودکفایی حرکت کرده و حضور محصولات کشاورزی در بورس کالا می توانند چنین تضمینی به کشاورزی بدهید تا با فراغ بیشتر به این سمت حرکت کنند.
 
نوری با بیان اینکه طی برنامه 10ساله می توانیم صادرکننده باشیم نه واردکننده افزود: باید از تولید کننده داخلی حمایت صورت بگیرد تا کشاورزی ما با توجه به شرایط چهار فصل کشور ما دوباره رونق پیدا کند و از میزان واردات کاسته شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: کشاورزی ، نماینده ، بورس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار