در روی خط تهران دوشنبه این هفته به موضوعهای احداث دیوارهای صوتی تبدیل شدن پیاده‌رو خیابان شهید ثانی به پیست دوچرخه‌سواری و پارکینگ خودرو ریزش سنگ 4 سال قبل در روستای سنگان و ...پرداختیم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران آلودگی صوتی و سروصدای خودروها اهالی ساکن اطراف بزرگراه‌ را با مشکلات بسیاری مواجه کرده است.

مسئولان شهری مدتهاست که وعده دادند دیوارهای صوتی در بزرگراه‌های تهران نصب خواهد شد و این موضوع تبدیل به رویایی برای شهروندان تهران است. به سراغ شرکت کنترل کیفیت هوا و صدای تهران رفتیم تا علت را از آنها جویا شویم. در گفتگویی با مسئولان این شرکت پرسیدیم بخشهایی از بزرگراه‌های کردستان، حکیم، چمران، ستاری نیاز فوری به نصب دیوار صوتی دارد منازل مسکونی در نزدیکی بزرگراه‌ها قرار گرفته و آلودگی صوتی برای ساکنان آنها مشکلات بسیاری را به وجود آورده چه اقداماتی را برای رفع این معضل در نظر گرفته‌اید؟

حسین شهیدزاده قائم مقام کنترل کیفیت هوا و صدای تهران در این باره گفت:‌در تمامی شهر معابر اصلی و بزرگراه‌ها طراز نقشه بسیار دقیقی از وضعیت آلودگی صوتی شهر تهران در دست است.

وی ادامه داد: اساس این نقشه اولویت وجود آلودگی صوتی در مکانهای مختلف نصب شده و برای معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران اعلام شده در برنامه‌های کاری این معاونت یا به صورت مستقیم یا از طریق مناطق شهرداری نسبت به نصب دیوار صوتی اقدام لازم انجام می‌شود.

همچنین قسمتی از بزرگراه‌های حکیم،کردستان و چمران در سالهای گذشته به دیوار صوتی مجهز شده است. آزمایشهایی بعد از نصب دیوارهای صوتی انجام دادیم میزان آلودگی صوتی از پشت دیوار  بسیار کاهش یافته است، براساس اولویت‌بندی و بودجه اختصاصی هر سال باید چند کیلومتر دیوارهای صوتی ساخته شود. در تلاشیم بزرگراه‌های حکیم ، کردستان و چمران را تامین بودجه مناسب تا پایان سال 93 تکمیل و به بهره‌برداری برسانیم.

الان پیاده‌روی خیابان شهید ثانی پیاده‌روهه یا پیست دوچرخه یا پارکینگ خودرو


با خبر شدیم پیاده‌رو پر تردد خیابان شهید ثانی مدتی تبدیل به پیست دوچرخه‌سواری در حال حاضر به پارکینگ خودرو تبدیل شده است و این موضوع مشکلات بسیاری برای اهالی این محله به وجود آورده است و به جمع شهروندان رفتیم تا موضوع را از آنها پیگیری کنیم.

اهالی خیابان شهید ثانی در این باره گفتند: در مسیر مخصوص عابر پیاده دوچرخه و خودرو پارک می‌کنند اکثر خیابانها به این گونه‌اند و سد معبرهای بسیاری را به وجود آورده‌اند.اگر اینجا پیاده‌رو است چرا به عنوان پیست دوچرخه است چرا خودرو در ایمنی پارک شده است.میله‌های در گذشته در اینجا بود شهرداری این میله‌ها را برداشت و سر این خیابان را پل گذاشت.در حوالی عصر شهروندان با مشکل رفت و آمد در پیاده‌رو مواجه می‌شوند و هیچ راهی برای تردد وجود ندارد.در تمام پیاده‌رو خودروهای بسیاری پارک و خودروها به صورت دوبله و تا چراغ قرمز پارک شده است.به سراغ صاحبان خودروها رفتیم تا علت را از آنها جویا شویم و پرسیدیم چرا در پیاده‌رو پارک کردید:

_ محلی برای پارک وجود ندارد مسیرها مسدود است و دسترسی به پارکینگ منزلم ندارم چاره‌ای جز پارک در این پیاده‌رو نداشتم ناچارم از پیاده‌رو به پارکینگ منزلم بروم برای عبور از این محل باید از بین دوچرخه‌ها رد شوم.

_ در زمان احداث ساختمان مسکونی درخواست کردیم به این گونه این ساختمان را نسازند اما آنها گفتند: این کار برای آینده خودتان خوب و مناسب است.

_ ما راه دیگری نداریم جر اینکه از این پیاده‌رو بیایم تا به پارکینگ منزلمان مراجعه کنیم.

سقوط سنگ بزرگ در منطقه سنگان در 4 سال گذشته

با خبر شدیم سنگ بزرگی 4 سال گذشته در منطقه سنگان ریزش کرده امامسئولین  هیچ اقدامی برای رفع این مشکل انجام نداده‌اند.
به جمع اهالی منطقه سنگان رفتیم و ماجرا را از آنها پیگیر شدیم آنها در این باره گفتند: الان نزدیک به 4 سال است که این سنگ به منطقه سنگان ریزش کرده است به هر ارگانی نامه نوشتیم کسی به این موضوع رسیدگی نکرده است.هفته‌ای نیست که ما اینجا تصادف نداشته باشیم.

به سراغ بخشدار کن رفتیم تا علت را از ایشان جویا شویم:

دهقانی بخشدار کن در این باره گفت: ما مکاتبات بسیار و پیگیریهای متعددی از طریق اداره راه وشهرسازی استان تهران و مدیریت بحران استانداری داشتیم.

واحدی رییس راه‌شهرسازی استان تهران نیز در این باره گفت:‌ امسال این سنگ از منطقه سنگان جمع‌آوری می‌شود هنوز اعتبار شهرستان در نیامده اما با عهد توافق‌نامه میان بخشداری و راه‌ و شهرسازی سنگ جا به جا می‌شود.

بخشداری نیز در این خصوص تاکید کرد: اگر قول مساعدت به ما بدهند و 50 میلیون تومان در اختیار شورای بخشداری بگذارند ما این موضوع را پیگیری می‌کنیم و هر چه سریعتر سنگ را از منطقه سنگان جمع‌آوری خواهیم کرد.

تصویر ارسالی سد معبرهای وانتهای میوه فروشی در خیابانهای رباط کریم و جهاد

در روی خط تهران دوشنبه این هفته تصویری از سد معبرهای وانتهای میوه‌فروش درخیابانهای رباط کریم و جهاد ارسال شده است.

ماجرا از این قرار که عده‌ای از وانتهای میوه‌فروشی از خیابانهای رباط کریم و جهاد در این شهرستان بورسی ازمیوه‌فروشی برای خود راه‌ انداخته‌اند.

مغازه‌داران میوه‌فروش و شهروندان شهرستان رباط کریم از مشکلات ترددی و سد معبرهای خیابانهای رباط کریم و جهاد گلایه‌های بسیاری دارند و از روی خط تهران درخواست پیگیری این معضل را از مسئولان رباط کریم تقاضا کردند.

روی خط تهران نیز این موضوع را از مسئولان رباط کریم پیگیری خواهد کرد.

انتهای پیام/  

برچسب ها: تهران ، دیوار ، پیاده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ذاکری
۱۲:۳۶ ۰۶ مرداد ۱۳۹۳
بلوار قیام بخاطر احداث متروازشرق به غرب مسدود شده وکوچه های هدایت 80%ترافیک خودرو سبک وسنگین و95% سیکلت را متاسفانه متحمل شده وآلودگی صوتی آنجا مانند اتوبانها شده و ساکنان در سختی هستند رییس راهور شوش در اعتراض به مسدود کردن نیمه غربی کوچه دیانی تو ضیحاتی دادند که تا حدی انسانی بودولی پذیرفتنی نیست چون خطر برای ساکنین هم قبل از طرح شاید بیشتر بوده در ثانی با آموزش ساکنین ومدیریت وبکارگیری پرسنل می توان خطررا خنثی کرد واز امکانات بهره وری کرد البته پلاکهای کوچه دیانی با هدایت ورقیب دوست 10به100 است درشرایط مساوی حق با اکثریت است این مطالب را در ذیل مطلب فوق اوردم که مسئولین به کمک مابیایندو ببینند در جایی بانصب تجهیزات آلودگی صوتی را کاهش می دهند ودر کوچه ما (هدایت) باگذاشتن بلوک امکانات را بلا استفاده و الودگی را صد چندان میکنند کدام درخور تقدیراست