مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس مازندران گفت: یک‌هزار و 191زن مازندرانی که در بخش پشتیبانی جنگ تحمیلی نقش داشتند شناسایی شدند.

کهنسال در گفتگوباخبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری افزود : زنان مازندرانی دوشادوش مردان حماسه‌آفرین این استان در هشت سال دفاع مقدس نقش‌آفرینی کردند

وی با اشاره به حضور برجسته زنان مازندرانی در هشت سال دفاع مقدس تصریح کرد: تاکنون آمار یک‌هزار و 191 زن مازندرانی که به طور مستمر در هشت سال دفاع مقدس نقش‌آفرینی کردند، شناسایی شده است.

مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس مازندران گفت: این آمار با پی‌گیری‌های به عمل آمده توسط این مدیریت، از حوزه‌های مقاومت بسیج سراسر استان، جهاد سازندگی و هلال احمر به‌دست آمده و شناسایی افراد همچنان از نهادها و ارگان‌های استانی ادامه دارد.

کهنسال افزود: بخشی از این آمار متعلق به زنانی است که کار پرستاری و امدادگری را در جبهه‌ها و مناطق عملیاتی غرب برعهده داشتند.

وی با اشاره به حضور خبرنگاران زن مازندرانی در جبهه‌های جنگ حق علیه باطل تصریح کرد: بخش اعظم زنان مازندران در پشت جبهه پشتیبانی جنگ را عهده‌دار بودند

بگفته مسئول مشارکت زنان در دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران زنان پشتیبانی جنگ در پشت جبهه‌ها در زمینه تهیه لباس گرم اعم از جوراب، کلاه، شال گردن، بلوز و بسته‌بندی غذا، خشکبار و مرکبات، پخت انواع مربا و خیاطی فعالیت می‌کردند/ش/ن.

برچسب ها: مازندران ، جنگ ، زن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.