ندافی گفت: با توجه به اینکه تابستان آسیب‌پذیری رستورانها بیشتر است ما ضوابط بهداشتی رستورانها را تجدید نظر کردیم و در بعضی موارد ضوابط ما بسیار سخت گیرانه‌تر شده است.

کاظم ندافی رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: با توجه به اینکه در تابستان آسیب‌پذیری رستورانها بیشتر است ما ضوابط بهداشتی رستورانها را تجدید نظر کردیم و ضوابطی که مربوط به شرایط موثر بر سلامت است مثل کیفیت مواد غذایی،‌ سلامت و نگهداری آنها در دمای مناسب قبل از پخت و بعد از آن را بسیار سختگیرانه‌تر کردیم.

وی افزود: این ضوابط را با اتحادیه رستوران داران در میان گذاشتیم و در تهران جلساتی برگزار کردیم تا در مواردی که ضوابط بحرانی ما که اثر مستقیم روی سلامت دارد مورد کم توجهی قرار گرفت برخوردهای نظارتی تشدید شود ضمن اینکه ما راهنماهایی را برای بهبود شرایط این اماکن تهیه کرده‌ایم و در اختیار رستورانها قرار می‌دهیم.

وی ادامه داد: ما مشخصاتی را که یک رستوران بهداشتی باید داشته باشد را در یک چک لیست 70 سوالی که شامل 4 بخش است را در نظر گرفته‌ایم که این 4 بخش مربوط به بهداشت مواد غذایی، بهداشت ساختمان، بهداشت ابزار و بهداشت فردی است که در اختیار رستورانها قرار می‌گیرد.

ندافی خاطرنشان کرد: از زمانی‌که این ضوابط را ابلاغ کنیم که در حدود یک ماه آینده این کار را خواهیم کرد نتیجه بازرسی‌ها در سامانه بازرسی ما که یک سامانه تحت وب است به صورت خودکار در اختیار مردم قرار می‌گیرد و از این به بعد شرایط رستورانها و امکان عمومی برای مردم قابل رویت می‌شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.