با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ،معاون استاندار خراسان رضوی و اعضاء ستاد، پوستر نهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد مقدس رونمایی شد.

به گزارش حوزه فرهنگی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسه ستاد هماهنگی نهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد مقدس ضمن تشکر و قدردانی از مسئولین برگزار کننده این دوره نمایشگاه  اظهار داشت: نهادینه کردن فرهنگ قرآنی در جامعه وظیفه یکایک ماست.
 
وی ادامه داد: مشهد الرضا(ع) از دیرباز در حوزه تلاوت کلام وحی و تفسیر قرآن و نیز عمل به آن پیشگام بوده است .
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه برپایی نهمین دوره نمایشگاه قرآن و عترت در مشهد مقدس نشان دهنده اهتمام مدیران استان بوده تاکید کرد: حضور نهادهای مردمی در کنار دستگاه های دولتی نشان دهنده استعداد و آمادگی در پذیرش این استان است .
 
وی ادامه داد: انتظار می رود در کنار برپایی نمایشگاه، فرهنگ قرآنی، توجه به رفتار قرآنی مورد تاکید و توجه قرار گیرد.
 
علی جنتی تصریح کرد: نگاه ویژه به منویات مقام معظم رهبری و به کارگیری آن در شعار سال با عنوان؛ ترویج  سبک زندگی قرآنی با عزم ملی و مدیریت جهادی قابل تقدیر است.
 
در ادامه این جلسه، سید سعید سرابی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: دبیرخانه نمایشگاه قرآن و عترت از چند ماه قبل فعال شده و  شورای سیاست گزاری این دبیرخانه با حضور معاون سیاسی و امنیتی استاندار خراسان رضوی از سه ماه و نیم پیش تشکیل شده است.
 
وی ادامه داد: ستاد برگزاری در هفته گذشته جلسه ای را  با استاندار خراسان رضوی داشته که در آن جلسه تاکیدات استاندار دریافت شده و تصمیماتی در خصوص برنامه های نمایشگاه  صورت گرفته شده است.
 
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی همراهی دستگاه ها و سازمان های استان با عنایت استاندار در برگزاری نمایشگاه و در نظر گرفتن راهبردها و سیاست های شورای سیاست گزاری نمایشگاه در تهران را از شاخصه های نمایشگاه قرآن و عترت امسال مشهد دانست و افزود: شعار نمایشگاه قرآن و عترت امسال "ترویج سبک زندگی قرآنی با عزم ملی و مدیریت جهادی” است و زمان برگزاری آن از ۱۸ تا ۲۸ ماه رمضان است که در ۱۷ رمضان آیین افتتاحیه را برگزار می کنیم.
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: سپردن فعالیت های نمایشگاه به نهادهای عمومی و تشکل های قرآنی دیگر شاخصه نمایشگاه قرآن و عترت امسال است و در کل سعی شده است تا نمایشگاه امسال به شکل متنوعی برگزار شود.
 
گفتنی است: در این جلسه مسوولین کمیته های نهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد مقدس گزارشی از فعالیتهای کمیته خود ارائه کردند.
 
در پایان این مراسم با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون استاندار خراسان رضوی و اعضاء ستاد، پوستر نهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد مقدس رونمایی شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: فرهنگ ، ارشاد ، نمایشگاه ، قران ، عترت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار