یک روزنامه انگلیسی نوشت هفته های آینده در عرصه سیاسی عراق سرنوشت ساز خواهد بود و ایالات متحده آمریکا و ایران باید درباره مسئله حضور تروریست ها در عراق فورا همکاری کنند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران روزنامه "ایندیپندنت" انگلیس نوشت هفته های آینده برای تعیین آینده رهبران سیاسی عراق سرنوشت ساز خواهد بود و ایالات متحده آمریکا باید با ایران برای دفع خطر تروریست ها همکاری فوری کند.

ابن روزنامه در گزارش خود نوشت:« آیت الله علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی ایران درباره مداخله آمریکا در عراق هشدار داد اما برخی مسئولان آمریکا مدعی شده اند که ایران خواستار همکاری با این کشور درباره تحولات سیاسی در عراق به شرط امتیازدهی در برخی مسائل در پرونده هسته ای شده است.

این روزنامه مدعی شد مقامات آمریکایی به رهبران عراق گفته اند که ایرانی ها موافقت خود با تغییر در قدرت عراق را مشروط به نرمش آمریکا درباره غنی سازی اورانیوم در ایران دانسته اند.

این روزنامه نوشت پیش بینی می شود هفته های آینده برای مشخص شدن آینده سیاسی در عراق بسیار سرنوشت ساز خواهد بود جایی که نوری المالکی خود را آماده دور سوم نخست وزیری می کند.

این روزنامه ضمن هشدار درباره گروه های تروریستی تکفیری عراق گفت ایران و آمریکا باید فورا درباره مبارزه با تروریستها همکاری و اختلافات هست های خود را کنار بگذارند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار