عضوهیئت علمی دانشگاه تهران گفت: رژیم صهیونیستی و قدرت‌های سلطه‌گر می‌خواهند از طریق شکاف در وحدت سنی و شیعه، تعارضات خونین را با پرچم لا‌الااله الله علیه اسلام ایجاد کنند.

"محمد جعفر جوادی ارجمند" در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اینکه عربستان و قطر جزو حامیان گروه تروریستی تکفیری بعثی داعش هستند، گفت: گروه داعش پسمانده‌های بحران سوریه‌اند که به تدریج به سمت عراق سرازیر شدند و بخشی از آنان نیز لایه‌هایی از نظام دیکتاتوری صدام هستند که تحرکات جدیدی را شروع و آثار زیان‌باری را نه تنها برای عراق، بلکه برای تمامی کشورهای همسایه بوجود آورده‌اند.

عضوهیئت علمی دانشگاه تهران با بیان اینکه استکبار جهانی امروز به دنبال ایجاد رخنه در میان شیعه و سنی است، اظهار داشت:  رژیم صهیونیستی و قدرت‌های سلطه‌گر می‌خواهند از طریق شکاف در وحدت سنی و شیعه، تعارضات خونین را با پرچم لا‌الااله الله علیه اسلام ایجاد کنند.
 
وی ادامه داد: خوشبختانه مراجع عظام توانسته‌اند با فتاوای به موقع خود، اهل سنت و شیعه عراق را حول یک محور جمع کرده و با گروه تروریستی مقابله کنند.

جوادی ارجمند با اشاره به اینکه تمامی مردم عراق از عشایر، پیر و جوان، امروز به میدان آمده‌اند، گفت: همه مردم امروز به میدان آمده‌اند و در آینده ثمرات وحدت مردم عراق را خواهیم دید.

وی با بیان اینکه تفرقه بین شیعه و سنی برای جهان اسلام یک سم مهلک است، بیان  داشت:  باید شیعه وسنی برای مشکلات جهان اسلام دست به دست یکدیگر دهند وبا توکل به خدا دشمنان اسلام را شکست دهند ونباید هرگز علیه مشکلات یکدیگر باهم مبارزه کنند که این باعث شادی دشمنان است.

عضوهیئت علمی دانشگاه تهران اظهار داشت: هنر دولتمردان در سیاست‌خارجی کشورمان است که با استفاده از یک دیپلماسی چند جانبه بتوانند روابط خود را با همسایگان بهبود بخشند. چرا که باید تعارضات منطقه را تنها را طرق سیاسی حل کنیم و این می‌تواند اهرم مناسبی برای رفع تشنجات باشد.

انتهای‌پیام/

برچسب ها: رهبر ، عراق ، ایران ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار