یک محیط‌بان ماشین عروس خود را به تصاویر پلنگ ایرانی تزئین کرده و در منطقه شکار ممنوع مراسم ازدواج خود را برگزار کرد.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران،  «علی آزاد» محیط‌بان منطقه الموت غربی و «زهرا نوروزی» نوعروس و همسر وی در مراسم جشن عروسی خود که روز جمعه برگزار شد در اقدامی تحسین برانگیز اتومبیل عروس را با تصاویری از پلنگ ایرانی تزئین و مراسم عقد خود را در قلب طبیعت منطقه شکار ممنوع الموت غربی برگزار کردند.

این اقدام محیط‌بان آزاد با همکاری پرسنل سرمحیط‌بانی الموت غربی و با هدف اطلاع‌رسانی به مردم قزوین برای حفاظت از گونه ارزشمند پلنگ در این استان و منطقه الموت غربی صورت گرفت و موجب جلب توجه تعداد زیادی از مردم و مهمانان شد به‌طوری که عده‌ای از مردم در اطراف خودروی وی تجمع کرده و سؤالاتی در زمینه وضعیت و شرایط پلنگ در استان خود مطرح کردند.



محیط‌بان علی آزاد در این باره می‌گوید: بی‌شک چنین اقدامی می‌تواند در آگاهی بخشی به مردم و کمک به حفظ وحوش از خطر انقراض مؤثر باشد. وی افزود: با این اقدام نگاه مهمانان و مردمی که ماشین عروس را می‌بینند به پلنگ ایرانی معطوف می‌شود و این هشداری است برای همگان که موضوع محیط زیست و ضرورت حفاظت از حیات وحش کشورمان را جدی بگیرند. وی گفت: پلنگ یکی از نمادهای ملی ما است و باید برای حفظ و بقای نسل آن، حساسیت بیشتری داشته باشیم.

زهرا نوروزی نوعروس گفت: با این کار خواستیم توجه مردم را به محیط زیست و مسأله حفظ حیوانات در خطر انقراض جلب کنیم.



وی افزود: یقین دارم با عزم همگانی و ترویج فرهنگ حفاظت از گونه‌های در معرض خطر، این گونه‌ها از جمله پلنگ ایرانی از خطر انقراض خارج می‌شوند. نوروزی اظهارکرد: خوشحالم که با این کار هرچند کوچک بتوانیم توجه همه را به موضوع محیط زیست جلب کرده و شاید از شکار حتی یک پلنگ جلوگیری کنیم. علی آزاد و زهرا نوروزی مراسم عقد خود را در طبیعت منطقه شکار ممنوع الموت غربی در ارتفاعاتی موسوم به «قسطین لار» برگزار کردند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۹ ۰۳ تير ۱۳۹۳
بنام خدا
خداوند مبارك كند انشالله
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۰۹:۵۶ ۰۳ تير ۱۳۹۳
توصیه میکنم اگه الموت نرفتید فقط یک بار عکساش تو اینترنت ببینید 100% مشتاق رفتن میشوید
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۲۲:۱۱ ۰۲ تير ۱۳۹۳
زنده باد
آخرین اخبار