حوزه‌ اعتیاد در زنان یا به طور کلی زنان و اعتیاد، نیازمند توجهات خاصی است که با تعامل دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی میتوان به بخشی از این اهداف رسید.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل، شهین دخت مولاوری، معاون ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در هفته‌ مبارزه با مواد مخدر که در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی برگزار شد، افزود: آموزش کلید توانمند سازی است و بهره گیری از ظرفیت‌های این دانشگاه می‌تواند در عرصه‌ پیشگیری و درمان اعتیاد در حوزه‌ زنان نقش آفرینی کند.

مولاوردی ضمن اشاره به ارتقا‌ی شاخص امید به زندگی و از سوی دیگر پدیده‌ سالمندی و زنانه شدن سرپرست خانواده خواستار ملاحظات خاصی در این حوزه شد.

وی با اشاره به آمار زنان سرپرست خانوار خاطرنشان کرد: افزایش طلاق، افزایش زنان خود سرپرست، بالا رفتن سن ازدواج و... همگی از موارد مرتبط به زنان است که نیازمند سیاست‌ گذاری‌های ویژه‌ای است.

وی با اشاره به توانمندی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در حوزه‌ پیشگیری و درمان اعتیاد و همچنین آموزش و پرورش این عرصه اذعان داشت: خوشبختانه توانمندی‌های این دانشگاه ما را رهنمود می‌سازد تا در مباحث متاثر از مواد مخدر که حوزه‌ زنان و خانواده را درگیر کرده، گام‌های اساسی برداریم.

مولاوری ضمن اظهار نگرانی از جایگزینی مواد محرک صنعتی با مواد محرک سنتی افزود: مثلث اعتیاد، بیماری‌های خاص و رفتار‌های پرخطر که زنان را بیش از مردان تحت تاثیر قرار می‌دهد، نیازمند سیاست گذاری‌های اساسی است.

وی ضمن اشاره به حضور در کار گروه ستاد مبارزه با مواد مخدر و ایجاد کار گروه حمایت اجتماعی از زنان بهبود یافته از اعتیاد در وزارت کار و... خواهان بهره گیری از خدمات دانشگاه علوم بهزیستی شد.

وی در پایان ضمن بازدید از مرکز تحقیقات ژنتیک و سایر مراکز دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی خواستار حمایت این دانشگاه در عرصه‌ی پیشگیری و درمان اعتیاد شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.