تجاوز اولیه به خاک عراق را "جورج بوش"‌انجام داد اما تداوم ناآرامی ها در این کشور و تقویت تروریستهای منطقه دستاورد سیاست های اوباماست .

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از فرونت پیج مگزین : این نشریه در مقاله ای به قلم "‌دنیل گرین فیلد " نویسنده آمریکایی نوشت : هیچکس نمی تواند اشتباه بزرگ بوش را در حمله سال 2003 به خاک عراق فراموش کند . خشونت ها و جنایات القاعده در عراق به حدی رسیده که حتی رسانه های وابسته به غرب و هم پیمانان عرب آن که از ادعای اوباما مبنی بر عقب نشینی موفقیت آمیز ارتش آمریکا از عراق حمایت می کردند ، نتوانستند آن را نادید ه بگیرند . این اشتباه "بوش" بود . 

اصلی ترین حامیان حمله به عراق از جمله " دیک چنی " و "‌تونی بلر"‌ بیش از همه خشمگین شده اند . واقعا چرا باید انتظار داشت که آنها اشتباه خود را بپذیرند ؟ اما صحبت های همیشگی درباره ابعاد اقتصادی جنگ عراق باعث شده سایر حوادث مرتبط با این حمله از سال 2008 تاکنون نادیده گرفته شود . 

در ادامه این مقاله آمده است : در حقیقت عامل اساسی در تقویت و قدرت گیری القاعده در عراق در داخل این کشور نیست . ریشه این بحران در سوریه یافت می شود . از تروریست های " دولت اسلامی عراق "‌در دولت بوش گرفته تا تروریست های " دولت اسلامی عراق و شام "‌ دردولت اوباما نمی توان تفاوت چندانی یافت . تغییر این دو نام در سوریه انجام گرفت . 

پیشتر القاعده در عراق یک سازمان تروریستی به شمار می آمد اما قادر نبود شهری بزرگ را با وجود تعداد زیادی از نظامیان ارتش تسخیر کند . این سازمان تروریستی نتوانست در عراق به قدرت رسیده و رشد چندانی داشته باشد بلکه این جنگ در سوریه بود که بهترین زمینه برای تقویت القاعده را فراهم کرد .

اگر تصور می کنید که مخالفت های لفظی اوباما و مخالفان جنگ عراق تغییر نظام در این کشور ( عراق )‌ را عامل بی ثباتی منطقه می نامند اما تلاش برای تغییر حکومت در مصر،‌ لیبی ، تونس ، یمن و سوریه چه توجیهی می تواند داشته باشد ؟ بیداری اسلامی هرچند هم با شکست مواجه میشد نمی توانست موجب تقویت گروهی تروریستی همانند القاعده شود . آنچهدروازه های جهنم را به روی خاورمیانه گشود سخنرانی بوش نبود بلکه اظهارات اوباما درباره قاهره بود . 

این سخنرانی مقدمه تشدید تنش ها در خاورمیانه و قدرت گیری هر چه بیشتر تروریستهای القاعده و زیر شاخه های آن شد . 

تروریست های تکفیری بعثی که اکنون در شهرهای عراق به وحشی گری و جنایت مشغول هستند سلاح های خود را طی دو جنگ لیبی و سوریه بدست آوردند . اوباما در لیبی انتخاب کرد که در کنار القاعده و با همکاری با این گروه تروریستی بجنگد . همین تصمیم موجب قتل چهار دیپلمات آمریکایی در بنغازی شد . 

این نشریه همچنین نوشت : اوباما انتخاب کرد که تسلیح تروریستهای افراطی را توسط قطر و دیگر کشورهای عربی حوزه خلیج فارس تسهیل کند . کاخ سفید قاچاق سلاح و ارسال انواع تجیهزات جنگی به تروریستهای خاورمیانه را تائید کرد اما پس از آن مدعی شد که از اینکه چگونه این تسلیحات بدست تروریستهای بسیار افراطی افتاده ،‌ تعجب زده است . 

با این حال باز هم ارسال سلاح از واشنگتن برای تروریستها متوقف نشد . در عوض یکی از مقامات ارشد کاخ سفید اعلام کرد که قادر نیست حکومت قطر را تسلیح تروریستها منصرف کند ؛‌بدون آنکه نامی از عربستان ،‌کویت و دیگر هم پیمانان آمریکا آورده شود . 

درانتهای این مقاله آمده است :‌ سلاح هایی که اکنون در دست تروریستهای تکفیری در سوریه است از جنگی که غرب در لیبی ایجاد کرد ، تامین شده است . حوادث و عواقب مداخله نظامی آمریکا در لیبی باید درس عبرتی برای سردمداران ماجراجوی آمریکایی قرار می گرفت اما اینطور نشد و اوباما باز هم تصمیم اشتباه خود را برای همکاری با تروریست ها در سوریه نیز تکرار کرد . 




انتهای پیام /

برچسب ها: ریشه ، تروریست ، خشونت ، مردم ، کشته ، زخمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار