با توجه به بررسی‌های صورت گرفته از بانک‌های دولتی و خصوصی مبنی بر افزایش نرخ سود تسهیلات، تاکنون هیچ ابلاغی به شعب بانک‌ها صورت نگرفته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ همواره یکی از موضوعات مهم و بحث‌برانگیز بانکی که بین اقشار مختلف جامعه مطرح بوده موضوع وام بانکی و سود آن است.
 
طی یکسال گذشته تعیین نرخ سود سپرده‌ها و سود تسهیلات، یکی از موضوعاتی بوده که در میان کارشناسان بانکی مورد بحث و بررسی قرار گرفته است و بانک مرکزی هم طی جلسات متعدد با توجه به رقابت صورت گرفته بین بانک‌ها در خصوص سود سپرده‌ها و تسهیلات، ابتدا به کاهش نرخ سود سپرده‌ها پرداخت و پس از آن نوبت به تعیین نرخ سود تسهیلات عقود مبادله‌ای رسید.

در نهایت طی جلسه سه شنبه 27 خرداد، شورای پول و اعتبار سقف 22 درصدی برای نرخ سود تسهیلات عقود مبادله‌ای (غیر مشارکتی) تعیین شد و بر اساس اعلام "ولی الله سیف"، رئیس کل بانک مرکزی باید ابلاغ این دستور از چهارشنبه 28 خرداد به کلیه بانک‌های دولتی و خصوصی صورت می‌گرفت.
 
اما طبق بررسی‌های میدانی خبرنگار باشگاه خبرنگاران از شعب بانک‌های دولتی و خصوصی تاکنون ابلاغی مبنی بر افزایش نرخ سود تسهیلات به شعب بانک‌ها  صورت نگرفته است.
 
انتهای پیام /
برچسب ها: تسهیلات ، نرخ ، سود ، بانک ، مرکزی ، شعب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار