رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان آذربایجان شرقی گفت: مواد مخدر صنعتی جای مواد مخدر سنتی را گرفته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، سرهنگ باغبان، در جلسه شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان اهر گفت: متأسفانه با گسترش مواد مخدر صنعتی که نیاز به ابزارهای آنچنانی ندارد و در اکثر مواقع هم قابل تشخیص نیست و با مصرف آن که بیشتر جوانان در آن گرفتار می شوند نه تنها اثر مثبتی ندارد بلکه اثرات منفی جسمی و روانی را به دنبال دارد.

وی، یکی از مواد مخدر صنعتی را که زیاد مصرف می شود شیشه اعلام کرد و افزود: این ماده با فرمول های ساده و حتی در محل های کوچک ود در قالب های مختلف تولید می شود که متأسفانه قابل تشخیص هم نیست.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان آذربایجان شرقی، گفت: مصرف شیشه در خانم ها 2 برابر شده است.

وی، گفت: در سال گذشته 15 کارگاه تولید شیشه در استان آذربایجان شرقی کشف شده است.

سرهنگ باغبان، با هوشیار به خانواده ها از آنها خواست با کنترل فرزندان خود در صورت مشاهده آلوده شدن آنها در بهبودی آنها هم تلاش کنند و آنها ر طرد نکنند.

وی، همچنین گفت: امروز باید مبارزه با مواد مخدر به صورت عملیاتی اقدام شود و این کار وظیفه چند دستگاه نیست بلکه همه مردم و ادارات در این زمینه نقش اساسی و مهم دارند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان آذربایجان شرقی ، همچنین بر غبالگری و تفکیک معتادان که در کمپ ها نگهداری می شوند تأکید کرد.

وی، همچنین خواستار تسریع در اجرای ماده 16 مبارزه با معتادان آلوده به مواد مخدر شد و افزود: در این رابطه 20 هکتار زمین برای اجرای این ماده در تبریز واگذار شده است.

سرهنگ باغبان، همچنین از آمادگی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان آذربایجان شرقی، برای برگزاری کلاس های آموزشی جهت آشنایی و نحوه پیشگیری از مواد مخد در شهرستان ها و ادارات در سطح استان آذربایجان شرقی خبر داد.

در این جلسه فرماندار شهرستان اهر نیز مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از مصرف آن را وظیفه یکایک مردم و ادارات دانست.

صدیقی، گفت: در جهت کاهش مصرف و مبارزه با مواد مخدر در شهرستان اهر کارهای خوبی از جمله ایجاد کمپ و مراکز بازپروری و آموزش در سطح شهرستان اهر انجام شده است.
 
 
انتهای پیام/
برچسب ها: مواد ، مخدر ، سنتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.