نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: اردبیلی‌ها بیشترین مهاجرت را نسبت به سایر استان‌های کشور از مناطق روستایی به شهرهای مختلف دارند.

مصطفی افضلی‌فرد دیروزدر گفت‌و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل اظهار داشت: در نشستی که اخیراً با دهیاری‌ها و اعضای شوراهای اسلامی روستاها داشتیم در وهله اول آخرین وضعیت رسیدگی به مناطق دورافتاده و روستایی و اجرای مصوبات جلسات مختلف فرمانداری شهرستان اردبیل را جویا شدیم تا در کنار تحقق برخی از مصوبات در قالب کمیسیون‌های شکل گرفته بتوانیم در توزیع و تقسیم اعتبارات برنامه‌ریزی‌ها و فعالیت‌های عملی را شاهد باشیم تا به فراخور محرومیت این کار انجام شود.

وی به محدودیت منابع آبی در مناطق روستایی به ویژه تأمین آب شرب و بخش کشاورزی اشاره کرد و افزود: 40 درصد جمعیت شاغل این استان در بخش کشاورزی هستند که این خود اهمیت این بخش را نشان می‌دهد به طوری‌که متوسط جمعیت شاغل کشور در بخش کشاورزی 27 درصد استو 13 درصد بیشتر از متوسط کشوری در این زمینه شاغل داریم.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: 20درصد سیب‌زمینی کشور در استان اردبیل تولید می‌شود و 37 درصد صادرات استان را محصولات کشاورزی تشکیل می‌دهدلذا ضرورت دارد در این حوزه کارهای زیربنایی انجام شده و ارزش افزوده و همچنین تأمین منابع اعتباری به شکل صحیح اتفاق بیفتد.

افضلی‌فرد با بیان اینکه در بخش کشاورزی چهار درصد تولیدات ناخالص ملی متعلق به اردبیل است و باید این رقم به6 تا 10 درصد افزایش پیدا کند، خاطرنشان کرد: مقرر شد مدیران جهاد کشاورزی در رسیدن به میانگین رشد هشت درصد تلاش و جدیت کنند.

وی افزود:‌ جمعیت اردبیل روز به روز در حال کاهش است به ویژه مناطق روستایی این استان جز مناطق مهاجر فرست در کشور است به طوری‌که سرانه رشد جمعیت در کشور 1.8 درصد است که این رشد در اردبیل کمتر از 33 صدم درصدبودهو این ترکیب جمعیتی هشداری برای همه ماست که در مناطق روستایی زمینه‌ای را فراهم کنیم تا امکان مهاجرت به حداقل برسد.

انتهای پیام/

برچسب ها: اردبیل ، بیشترین ، مهاجرت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.