درگیری شدیدی بین نیروهای ارتش عراق و تروریست‌های تکفیری در نینوا و بیجی و دیالی وجود دارد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، درگیری شدیدی بین نیروهای ارتش عراق و تروریستهای تکفیری در نینوا و بیجی و دیالی وجود دارد.

درگیری‌های ادامه داری که ارتش عراق با افراد مسلح داعش در شهرها و استان‌های متعددی به اجرا درمی آورد برای آزاد کردن این مناطق از لوث تروریستهای داعش است .

"حیدر قاسم "خبرنگار این شبکه تلویزیونی در گزارش ارسالی خود اظهار داشت: در شهرستان تعلفر واقع در غرب شهر موصل نیروهای امنیتی عراق دو حمله تروریستی داعش را با شکست روبرو کردند . 

همچنین نیروهای ارتش 30 تروریست را به هلاکت رساند . ارتش همچنین هفت فرد مسلح را که به فرودگاه شهر وارد شده بودند به هلاکت رساند.

در استان صلاح الدین نیز نیروهای امنیتی تواستند حمله تروریستی افراد مسلح داعش را به پالایشگاه بیجی خنثی کنند و همه افراد مسلحی را که به این پالایشگاه حمله کردند بودند به هلاکت برسانند . 

همچنین هفت زندانی که در این درگیریها از زندان فرار کرده بودند دستگیر شدند . در بابل نیروهای امنیتی توانستند شهر السعادات را بطور کامل آزاد و آن را از لوث تروریستها پاکسازی کنند. همچنین ارتش عراق ده تروریست را در منطقه اماموِست در استان دیاله به هلاکت رساند و خودروی آنها را منهدم کرد.

قاسم عطا سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق در کنفرانس مطبوعاتی خود گفت :" تا به حال نیروهای ارتش سه حمله تروریستی بر پالایشگاه بیجی را خنثی کرده اند و همه افراد مسلح داعش که به این پالایشگاه حمله کرده بودند بطور کامل به هلاکت رسیدند. ما تاکید می کنیم که هماهنگی هایی بین نیروهای اصلی عملیات نظامی استان صلاح الدین و نیروهای یگان ویژه و نیروی هوایی  ارتش وجود دارد".

خبرنگار العالم در ادامه تصریح کرد: با پیشروی های ارتش عراق عشایر این کشور نیز حمایتها و پشتیبانی های خود را در شهرهای مختلف عراق به نیروهای ارتش تقدیم کرده است.

این در حالی است که هزاران نفر از فرزندان عشایر نیز داوطلب التحاق به ارتش عراق برای مبارزه با نیروهای داعش شده اند. 

یکی از اهالی عشایر در مصاحبه با خبرنگار العالم گفت: "در حمایت از نیروهای مسلح قهرمان ما، عشایر عراق در مهمانسرای شیخ سلمان الخِرسانی تجمع یافته اند . این تجمعات همه در راستای حمایت از ارتش است".

یکی از داوطلبان پیوستن به نیروهای ارتش نیز گفت: "ما در هر جبهه ای که نخست وزیر دستور بدهد خواهیم رفت و با تروریستها مبارزه خواهیم کرد و آماده ایثارگری برای همه ملت عراق هستیم و برای آزاد کردن همه آزادگان و شخصیتهای شریف در موصل به جنگ آمده ایم".

حیدر قاسم در پایان گزارش خود اظهار داشت: هواپیماهای جنگنده عراقی اهدافی را به دقت در شهرستان تلعفر وسط استان  صلاح الدین هدف قرار دادند که این اهداف محل تجمع نیروهای تروریستی داعش بوده است و دهها تن از آنان را به هلاکت رسانده و محل استقرار آنها و محل انبارهای سلاحشان را با خاک یکسان کرده است .

از سوی دیگر نیروهای ارتش عراق، افراد مسلح را در مناطق تحت اشغال آنان محاصره کرده اند . برخی کارشناسان معتقدند تروریست‌ها در حال فرار از این مناطق هستند زیرا توان مبارزه با ارتش عراق را در شمال و غرب این کشور ندارند .


انتهای پیام/
برچسب ها: درگیری ، ارتش ، نینوا ، تروریست ، عراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار