برداشت آلبالو و گیلاس از باغات حاشیه رودخانه زاینده رود استان چهارمحال و بختیاری آغاز شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

مدير امور باغبانی اداره کل جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری پیش بینی کرد: امسال 650 هزار کیلوگرم آلبالو و گیلاس از 80 هکتار باغات حاشیه رودخانه زاینده رود در شهرستان سامان برداشت و روانه بازار شود.

حمیدرضا منصوری، با اشاره به افزایش 20 درصدی تولید محصول آلبالو و گیلاس در استان چهارمحال و بختیاری، گفت: محصول آلبالو و گیلاس باغات این استان، به دلیل رشد در محیط کوهستانی و خنک و بهره مندی از آب کافی در زمان گلدهی درختان، از کیفیت ممتاز و بالایی بویژه در تهیه عصاره میوه برخوردار می باشد.

وی افزود: محصول آلبالو و گیلاس باغات چهارمحال و بختیاری، علاوه بر تأمین مصرف بازار استان، روانه بازارهای اصفهان، تهران، فارس، خوزستان و کهگیلویه و بویر احمد می شود.

استان چهارمحال و بختیاری در حال حاضر 48 هزار هکتار باغ میوه دارد که 90 هکتار آن به درختان آلبالو و گیلاس اختصاص یافته است. 

شهرستان سامان، از شهرستان های 9 گانه استان چهارمحال و بختیاری، با بیش از ۳۴۴۸۶ نفر جمعیت می باشد که مرکز آن ( شهر سامان ) در فاصله 22 کیلومتری شهرکرد ( مرکز این استان ) قرار دارد.

این شهرستان، به دلیل قرار گرفتن در حاشیهٔ رودخانه زاینده رود، از موقعیت های مناسب کشاورزی، باغداری و گردشگری برخوردار است./ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.