زمینه افزایش مراودات فرهنگی و گردشگری ایران و فنلاند با دیدار سفیر فنلاند و استاندار فارس، مهیا شد .


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ هاری کمراینن ، سفیر فنلاند  در این دیدار برای همکاری مشترک با فارس در زمینه‌های مختلف اعلام آمادگی کرد و گفت : زمینه‌های سرمایه گذاری و تجاری مشترک نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: معماری اسلامی شهر شیراز همواره الهام‌ بخش معماران و طراحان و شعر شیراز الهام‌بخش شاعران جهان و فنلاند بوده است و مطمئن هستم شهر شیراز و استان فارس زمینه‌های بسیاری برای معرفی به گردشگران جهان دارد.

سفیر فنلاند گفت : امید داریم این جذابیت و پذیرایی شما از گردشگران همچنان استمرار داشته باشد.

کمراینن بیان کرد: «آلوار آلتو» مشهورترین معمار فنلاند طرحی برای موزه هنر شیراز داده است و به همین علت شیراز در جامعه معماران فنلاند شناخته شده است.

سفیر فنلاند افزود : در زمینه دانشگاه و تبادل دانشجو نیز بین فنلاند و ایران زمینه بسیار خوبی وجود دارد و برای نخستین بار سه هفته پیش گروهی از دانشجویان فنلاندی از ایران بازدید کردند و امید واریم فرصت تبادل دانشجو بین 2 کشور بیشتر شود.

به گفته وی دانشگاه هلسینکی و صنعتی شریف در حال برگزاری طرح‌های مشترکی هستند و دانشگاه آلتو فنلاند در زمینه بیزینس پیشتاز است و از کشورهای خاورمیانه ایران را نخستین هدف خود در این زمینه می‌داند.

احمدی استاندار فارس نیز گفت : نقش سفرا در گسترش روابط بین کشورها بسیار برجسته است و من با شناختی که از فعال بودن سفیر این کشور دارم می‌دانم در این امر موفق خواهد بود.

انتهای پیام/ب



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.