مدیرعامل مجتمع تولیدی صنعتی دنا صنعت یاسوج از تولید لوله‌های کامپوزیتی در این مجتمع تولیدی صنعتی برای اولین بار در کشور خبر داد.

باقری  در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج با اعلام اینکه دنا صنعت با تولید272نوع محصول متفاوت سهم به سزایی در رونق اقتصاد استان دارد گفت : با تولید این محصول جدید و منحصر به فرد کشور از واردات لوله‌های کامپوزیتی بی‌نیاز خواهد شد.
این کارآفرین برتر با اشاره به اینکه این محصول تولیدی برای اولین بار در کشور تولید شده است، گفت: برای تولید این لوله از آخرین تکنولوژی روز کشور آلمان استفاده شده است.
وی با اعلام اینکه مجتمع تولیدی دنا صنعت37درصد از لوله‌های پلی‌اتیلنی کشور را تولید می‌کند، گفت: این مجتمع عظیم تولیدی100درصد لوله‌های دریایی و کامپوزیتی مورد نیاز کشور را تولید و عرضه می‌کند.
باقری با اشاره به اینکه لوله‌های کامپوزیتی و دریایی در سطح دنیا جایگزین بسیار مناسبی برای لوله‌های فلزی وارداتی هستند گفت: محصولات تولید شده در مجتمع دنا صنعت یاسوج با داشتن حداقل پنجاه سال عمر مفید سهم به سزایی نیز در حفاظت از محیط زیست ایفا می‌کنند.
 مدیرعامل دنا صنعت افزود: با وجود شرایط سخت تحریم مدیریت این مجتمع توانسته است با دور زدن تحریم‌ها مواد اولیه را به صورت مستقیم از کشورهای کانادا، عربستان، کره جنوبی، آمریکا و ابوظبی تهیه کند.
وی با اشاره به نوع جوش منحصر به فرد لوله‌های تولیدی این مجتمع که با استفاده از جدیدترین تکنولوژی روز دنیا انجام می‌گیرد گفت: لوله‌های تولید شده در ایران حداکثر توانایی تحمل فشار31بار را دارند در حالی که تمامی محصولات دنا صنعت با توجه به درخواست متقاضی تا فشار120بار را به راحتی تحمل می‌کنند.
 این فعال صنعتی با اشاره به اینکه این مجتمع تولیدی با ظرفیت85هزار تن در سال بزرگترین واحد تولیدی پلی‌اتیلن کشور، است، افزود: با راه‌اندازی فاز دوم مجتمع دنا صنعت میزان تولیدات آن به147هزار تن در سال خواهد رسید.
 وی با اعلام اینکه در نمایشگاه بین‌المللی تهران موفق به عقد قرارداد با کشورهای عراق و افغانستان شدیم، گفت: دنا صنعت یاسوج با توان مدیرتی بالا و تولیدات با کیفت و منحصر به فرد توانسته است به جمع صادرکنندگان لوله‌های پلی‌اتیلنی و کامپوزیتی در دنیا بپیوندد.
باقری یادآور شد: در سطح دنیا تنها سه کشور آمریکا، آلمان و ایران آن هم شهر یاسوج و مجتمع تولیدی دنا صنعت یاسوج با استفاده از آخرین تکنولوژی روز دنیا قادر به تولید لوله‌های کامپوزیتی هستند که این امر افتخاری برای صنعت ایران است./ب
برچسب ها: لوله ، کامپوزیتی ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.