"جان کری" وزیر امور خارجه آمریکا یکشنبه شب پس از ورود به اردن با "ناصر جوده " وزیر امور خارجه این کشور دیدار کرد .

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آلمان، وزارت امور خارجه اردن در بیانیه ای اعلام کرد "جان کری" و  "ناصر جوده "راه‌های تقویت همکاری و مناسبات  دوجانبه آمریکا و اردن در موضوعات مختلف و تازه ترین تحولات منطقه خاورمیانه به ویژه  بحران سوریه ، اوضاع داخلی عراق و روند گفتگوهای صلح بین  تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی و ادامه تلاش ها برای  احیای گفتگوها را بررسی کردند .

بر اساس بیانیه  وزارت خارجه اردن، جان کری و ناصر جوده بر لزوم پیگیری تلاش همه طرف های مسئول و جامعه بین المللی برای  پایان دادن به بحران داخلی عراق که  تهدیدی بسیار خطرناک برای کل منطقه است ، تاکید کردند .

 جوده در این دیدار ابراز امیدواری کرد همه  احزاب و  تشکل های سیاسی عراق برای رسیدن به اتحاد ، همدلی و  توافق ملی واقعی از طریق روند سیاسی با مشارکت همه اقشار و اقوام عراقی  تلاش کنند .

وی تاکید کرد تشکیل دولت وحدت ملی با مشارکت نمایندگان همه اقوام عراقی می تواند به حل بحران خطرناک این کشور کمک زیادی کند .

بر اساس بیانیه وزارت خارجه  اردن ، وزیران امور خارجه اردن و آمریکا دیشب  همچنین آخرین تحولات در ارتباط با بحران داخلی سوریه را بررسی کردند .

جوده گفت اردن همواره به ضرورت دستیابی به راه حل سیاسی فراگیر در سوریه که تضمینی برای حفظ امنیت و ثبات سوریه و حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور باشد ، تاکید کرده است .

دو طرف همچنین فرایند صلح  خاورمیانه بین تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم اسرائیل، چالش های پیش رو و  لزوم از سرگیری  فوری گفتگوهای صلح را بررسی کردند.

 وزیر امور خارجه آمریکا در چارچوب سفر دروه ای به کشورهای منطقه دیروز پس از دیدار  چند ساعته از مصر و گفتگو با مقامات بلند پایه این کشور راهی امان شد .

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار