"جو بایدن " معاون رئیس جمهور آمریکا ضمن استقبال از آتش بس یکجانبه دولت اوکراین در مناطق شرقی این کشور هشدار داد در صورتی که روسیه به تنش ها دامن بزند با تحریم های بیشتری روبرو خواهد شد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شینهوا ،  معاون رئیس جمهور آمریکا از آتش بس موقت اوکراین استقبال کرد.

"جو بایدن "ضمن استقبال از آتش بس یکجانبه دولت اوکراین در مناطق شرقی این کشور هشدار داد در صورتی که روسیه به تنش ها دامن بزند با تحریم های بیشتری روبرو خواهد شد.

بایدن با اشاره به "طرح صلح" مقامات اوکراین،از ادامه تلاش های پوروشنکو برای برگزاری گفتگو با رهبران غیرنظامی در مناطق شرقی اوکراین قدردانی کرد.

در پی اعلام آتش بس از سوی دولت اوکراین، پوروشنکو شبه نظامیان این کشور را به ادامه اقدامات نظامی علیه نیروهای نظامی دولتی کیف متهم کرد.

معاون رئیس جمهور آمریکا خاطر نشان کرد، در صورتی که روسیه به درخواست های کشورهای عضو گروه هفت( انگلیس، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا و ژاپن ) که در اجلاس اخیر بروکسل مطرح شد پاسخ جدی ندهد، واشنگتن به همکاری های نزدیک خود با کشورهای صنعتی جهت اعمال تحریم های بیشتر علیه مسکو ادامه می دهد.

براساس اظهارات مقامات کرملین، "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه ضمن حمایت از طرح آتش بس  همتای اوکراینی خود از همه گروهها و احزاب درگیر در این کشور خواست ضمن توقف اقدامات خشونت آمیز گفتگوها را آغاز کنند.

وی تاکید کرد، طرح صلح بدون گام‌های عملی و جدی اجرا نخواهد شد.

رئیس جمهور روسیه در گفتگوهای تلفنی خود با آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان و فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه بر اجرای طرح صلح در اوکراین تاکید کرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار