قائم مقام مرکز پژوهش های مجلس این مرکز را اتاق فکر مجلس دانست و افزود: همکاری مرکز پژوهش های مجلس با نمایندگان مختلف بدون نگاه سیاسی است.

 به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران؛جوادجهانگیرزاده صبح امروز (1 تیرماه) در سمینار مشترک مراکز پژوهش پارلمانی ایران و کره جنوبی، گفت: در مجموعه اساسنامه دو مرکز پژوهشی مجالس ایران و کره‌جنوبی نقاط مشترک بسیاری را می‌توان پیدا کرد که این نقاط زمینه گسترش همکاری بین دو مرکز را ضروری‌تر می‌کند.

وی افزود: همکاری مراکز پژوهشی‌ مجالس ایران و کره‌جنوبی و دستاوردهای مثبت آن می‌تواند الگویی برای همکاری سایر مراکز پژوهش پارلمانی دنیا باشد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، دو مراکز پژوهشی مجالس ایران و کره‌جنوبی را از مراکز پیشرو در امر پژوهش‌ پارلمانی دانست و تصریح کرد: مجموعه دو مرکز تجارب مجالس دو کشور را در دست دارند که این باعث می‌شود تا ظرفیت همکاری گسترده‌ای بین این دو مرکز وجود داشته باشد.
وی مرکز پژوهش‌های مجلس را اتاق فکر مجلس دانست و یادآور شد: مرکز پژوهش‌های مجلس علاوه بر پاسخگویی به درخواست‌های نمایندگان محترم مجلس در امر تقنین و نظارت، در حوزه ارائه نظرات کارشناسی برای تهیه و تدوین طرح‌ها و حتی کمک به دولت برای تدوین لوایح کمک می‌کند از همین‌رو مرکز پژوهش‌ها مجلس تنها در اختیار قوه مقننه نیست.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس کمک به امور تقنینی و سیاستی را جزء وظایف اصلی مرکز پژوهش‌های مجلس دانست و گفت: در امور سیاستی که مرکز پژوهش‌های مجلس در یک‌سال گذشته با توجه به اولویت‌های کشور ایران به آنها ورود پیدا کرده را می‌توان به موضوع جمعیت، اقتصاد مقاومتی و هدفمندی یارانه‌ها ناشی از افزایش قیمت حامل‌های انرژی و تامین بیمه پایه سلامت اشاره کرد که اکنون در تعیین اولویت‌های قانونگذاری در کشور کار می‌شود.

وی افزود: مرکز پژوهش‌های مجلس ایران به مانند مرکز پژوهش‌ پارلمانی کره‌جنوبی از تاثیر جهت‌گیری‌های سیاسی در تصمیمات خود پرهیز می‌کند.


جهانگیرزاده با تاکید براینکه همکاری مرکز پژوهش‌های مجلس با نمایندگان‌ مختلف بدون نگاه سیاسی است، یادآور شد: انتقال تجربیات متخصصان و کارشناسان کشور در موضوعات مختلف به نمایندگان جزء وظایف مرکز پژوهش‌های مجلس است.

قائم مقام مرکز پژوهش‌های مجلس، گفت:در چند دوره گذشته رئیس مرکز پژوهش‌ها جزء نمایندگان و منتخب مردم بوده است که این امر به تقریب نظرات کارکردی مرکز و خواست نمایندگان کمک می‌کند.

انتهای پیام/
برچسب ها: همکاری ، مراکز ، پژوهش ، مجالس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار