رییس پلیس آگاهی نیروی انتظامی گفت: جامعه ما جزو امن ترین کشورهاست به گونه ای که نرخ قتل در آمریکا 15،4 ، آسیا 3،1 ، اروپا 3،5 ، آفریقا 17 ، اقیانوسیه 2،9 و ایران 2،5 است.

به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، سید حسن بتولی روز یکشنبه در دومین همایش معاونین و مدیران آموزشی سازمان ها و دستگاه های اجرایی با بیان اینکه آستانه تحریک در برابر جرم کاهش یافته و این مساله سبب می شود با جرایم برخورد نشود و جامعه بزهکار ،جامعه ما را درنوردد.
 
وی با اشاره به افزایش سالانه تعداد مجرمین ، گفت: به عنوان مثال در سال های 91 و 92 ، 35 درصد به میزان مجرمین اضافه شده و هر سال بر آمار مجرمان افزوده می شود.
 
رییس پلیس آگاهی نیروی انتظامی با بیان این که مجرمان جدید از دو شیوه جرم های خشن مثل مصرف شیشه و جرایم خرد به جامعه مجرمان اضافه می شوند ، گفت: به تبع افزایش میزان پرونده ها میزان مشارکت مردم می تواند کاهش یابد زیرا میزان مشارکت مردم تابعی از منافع افراد ضرب در میزان موفقیت است و از آنجایی که مردم موفقیت پلیس را نمی بینند مشارکت آنها نیز کاهش می یابد.
 
سردار بتولی ادامه داد: مردم نیز اگر جرمی مشاهده کنند یا در این زمینه خسارتی ببینند پرونده تشکیل نمی دهند و این موضوع سبب می شود تا میزان جرم نیز افزایش یابد بر این اساس باید به ابعاد جرم توجه کرده و پرونده های مجرمین را به منظور تحقیقات اجتماعی و فردی در اختیار مراکز علمی قرار دهیم تا نتایج این تحقیقات به تصمیم سازی مسئولان کمک کند.
 
بتولی افزود: جامعه ما جزو امن ترین کشورهاست به گونه ای که نرخ قتل در آمریکا 15،4 ، آسیا 3،1 ، اروپا 3،5 ، آفریقا 17 ، اقیانوسیه 2،9 و ایران 2،5 است.
 
بتولی با اشاره به هزینه انجام جرم و احتمال کشف و اعمال قانون گفت: وقتی اکثر خانه ها تبدیل به بانک خصوصی می شوند بعنوان مثال برخی از افراد طلا و ارز را در شکم مرغ و در فریزر قرار می دهند این نوع اقدامات هزینه جرم برای سارق را کاهش می دهد چرا که این افراد با ریسک کم اقدام به سرقت می کنند.
 
رئیس پلیس آگاهی نیروی انتظامی با اشاره به طرح های موثر در مدیریت بر جرم گفت: به منظور کاهش وقوع جرم باید برون سپاری ، مرکز رسیدگی به مسئولین ، مراکز حمایت از قربانیان جنسی ، مرکز رسیدگی به احکام جعل ، آموزش کارمندان دولت ، تقویت تعامل با مجلس و قوه قضائیه ، تقویت تعامل با سازمان ها و کارخانجات و کنترل شرکت ها انجام گیرد.
 
وی با اشاره به اقدامات بازدارنده در حوزه طرح های موثر در مدیریت بر جرم گفت:اجرای طرح کارآگاهان،ایجاد آزمایشگاه روانشناسی و راه اندازی پایگاه آگاهی در دانشگاه علوم انتظامی از جمله اقدامات بازدارنده بشمار می روند.
 
رئیس پلیس آگاهی نیروی انتظامی اضافه کرد: تحقق رفاه و عدالت بدون تامین امنیت دور از ذهن است به همین دلیل کارویژه دولت ها تامین امنیت بشمار می آید.
 
وی گفت: نظام های یکسویه از بالا به پایین ، ابلاغی و دستوری و شکننده است اما در نظام مردم سالار تعامل بر اساس تفاهم و خواست و نظر مردم صورت می گیرد که تامین این نوع امنیت سخت تر و مفیدتر است.
 
رییس پلیس آگاهی نیروی انتظامی ادامه داد: تولید مطلوب امنیت فرآیندی است که بتوانیم جرم را با دفاع از قربانی ، دفاع از اصلاح شرایط اجتماعی و برخورد موثر با مجرم ، محاصره و محدود کنیم.
 
بتولی گفت: در کشورمان تولید امنیت به نوعی به دوش سازمان های قضایی و انتظامی افتاده است و ما بر اساس نوع ماموریت مان با مجرم برخورد داشته و به شناسایی و دستگیری مجرمان می پردازیم این در حالی است که در شرایط عادی متاسفانه مجرمان به جامعه جرم بازمی گردند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۷:۴۲ ۰۲ تير ۱۳۹۳
ما در روستا زندگی میکنیم از دست جوانهای معتاد و شیشه ای عاصی شده ایم ، اگه یک دقیقه پلک روی هم بذاریم گوسفند و مرغ و ........ میبرند
آخرین اخبار