سایت فدراسیون جهانی فوتبال در گزارشی درخصوص بازی ایران و نیجریه ضمن تمجید از دفاع مستحکم تیم ملی کشورمان نوشت: آرژانتین به لطف جادوی مسی به دور حذفی صعود کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، در این گزارش آمده است گل دقایق پایانی لیونل مسی در ورزشگاه "بلو هوریزنته "در برابر ایران آرژانتین را به جمع 16 تیم برتر جام جهانی برد.  

گل دقایق پایانی ستاره بارسلونا آلبی‌سلسته را با 6 امتیاز به صدر جدول گروه F رساند و ایران را 1 امتیازی باقی گذاشت.  

پیش از گل مسی تیم آلخاندرو سابیا کاملا مأیوس بود و به دلیل دفاع مستحکم ایران گل همچنان "گریزان"  بود.  

گونزالو ایگواین به ترکیب اصلی راه یافته بود و به همراه آنخل دیماریا و سرخیو آگرو برای گل زنی تلاش می‌کردند.  

در 45 دقیقه اول مسی " مقهور و تسلیم" به نظر می‌رسید و تنها  حرکت او در دقیقه 33 بود که ضربه آزاد او از بالای دروازه به اوت رفت سپس کاپیتان آرژانتین بهترین فرصت تیمشان در نیمه اول را 4 دقیقه بعد رقم زد. ارسال او  با ضربه سر گارای از درون محوطه جریمه به بیرون رفت.  
 
ایران بیشتر اوقات مسابقه را با دفاع 11 نفره سپری کرد هرچند که از روی یک ضربه کاشته خطرآفرین شدند. آنها می‌توانستند با ضربه سر سیدجلال حسینی که از کرنر اشکان دژآگه به دست آمده بود با نتیجه 1-0 به رخت کن بروند اما ضربه سر او با فاصله اندکی از کنار دروازه به بیرون رفت.  
 
گزارش فیفا می افزاید،در شروع نیمه دوم تیم کارلوس کیروش یک فرصت طلایی را از دست داد در این دقیقه ضربه سر رضا قوچان نژاد با واکنش عالی سرخیو رومرو سنگربان آرژانتین مهار شد. رومرو یک بار دیگر در اواسط نیمه دوم به واکنش درآمد و ضربه سر اشکان دژآگه را با یک دست به بیرون هدایت کرد. سپس مسی از میانه میدان به خط حمله منتقل شد و می‌توانست دروازه حقیقی را باز کند، اما شوت پای چپ او از کنار دروازه به بیرون رفت.  
 
اما تلاش‌های آرژانتین راه به جایی نمی‌برد زیرا دفاع ایران کاملا مستحکم بود. در ادامه ایران می‌توانست با فرار رضا قوچان نژاد و شوت پای چپ که رومرو آن را مهار کرد به پیروزی برسد.  اما بعد از این ضربه مسی نبوغ خود را یک بار دیگر یاد آور شد و از فاصله 30 متری  با ضربه‌ای کات دار به گوشه دروازه گل آرژانتین را به ثمر رساند. آرژانتین یک بار دیگر به لطف کاپیتان بی نظیر خود مسابقه را برد.  


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار