وزیر امور خارجه نیوزیلند نیز در این دیدار با اشاره به مناسبات فی‌مابین و ابراز امیدواری نسبت به گسترش همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های مختلف، موفقیت گفتگوهای جاری بین جمهوری اسلامی ایران و گروه کشورهای 1+5 در موضوع هسته‌ای و حصول به نتیجه نهایی را برای نیوزیلند و تمام کشورها و جهان مهم ارزیابی کرد .

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛ "محمدجواد ظریف" وزیر امور خارجه کشورمان صبح روز یکشنبه با وزیر امور خارجه نیوزیلند که درحال دیدار از جمهوری اسلامی ایران می باشد دیدار و گفتگو کرد .

روابط دو جانبه، آخرین تحولات گفتگوهای هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5 و مسائل مهم منطقه از جمله موضوعات مورد تبادل نظر وزرای خارجه دو کشور در این دیدار بود. 

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به روابط سنتی دو کشور در حوزه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی بر اهمیت راه‌های گسترش همکاری‌های فی‌مابین تأکید و ظرفیت موجود در حوزه همکاری‌های اقتصادی را مهم و تقویت تعاملات اقتصادی به ویژه در بخش خصوصی برای فعال‌تر شدن همکاری‌ها در این بخش را زمینه ساز گسترش و بهره‌برداری هر چه بیشتر از ظرفیت‌های موجود در روابط اقتصادی – تجاری دو کشور دانست .
 
ظریف با مرور بر آخرین تحولات گفتگوهای هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5 وضعیت موجود در پایان دور پنجم گفتگوها را مورد اشاره قرار داد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین از حمایت دولت نیوزیلند از گفتگوهای جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5 در موضوع هسته‌ای تشکر کرد .

مک کالی وزیر امور خارجه نیوزیلند نیز در این دیدار با اشاره به مناسبات فی‌مابین و ابراز امیدواری نسبت به گسترش همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های مختلف، موفقیت گفتگوهای جاری بین جمهوری اسلامی ایران و گروه کشورهای 1+5 در موضوع هسته‌ای و حصول به نتیجه نهایی را برای نیوزیلند و تمام کشورها و جهان مهم ارزیابی کرد .

وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و نیوزیلند همچنین در این دیدار آخرین تحولات صحنه عراق را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند .

انتهای پیام/
برچسب ها: دیدار ، ظریف ، وزیر ، خارجه ، نیوزیلند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار