محور ارتباطی سربیشه، درح و میل 78 یکی از مهمترین معابر رسمی در محدوده خراسان جنوبی با ولایت فراه افغانستان است که نقش بسیار مهمی در توسعه اقتصادی این منطقه دارد.

 
به گزارش باشگاه خبرنگاران بیرجند ، استاندار خراسان جنوبی در یک نشست کاری با وزیر راه و شهرسازی ، مباحث و موضوعات کاری مرتبط با حوزه راههای شریانی استان و نیز موضوعات مرتبط را پیگیری و در خصوص برخی از آنان دستور مساعد گرفت.

خدمتگزار در این دیدار ، بهسازی و تکمیل محور سربیشه، درح و میل 78 را به عنوان یکی از محورهای توسعه استان مورد تاکید قرار داد.

وی خاطرنشان کرد:به دلیل کاهش مسیر ترانزیت به افغانستان این محور مورد استقبال تجار و صادرکنندگان قرار گرفته و نقش ویژه ای در توسعه مبادلات کالا دارد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه بهسازی و ارتقای این محور در طول 35 کیلومتر از سربیشه به درح به پایان رسیده ، عملیات بهسازی و ارتقای باقیمانده محور به کندی در حال انجام است که تسریع در این امر از خواسته های استان می باشد.

استاندار خراسان جنوبی در خصوص تخصیص اعتبارات لازم به منظور تکمیل مطالعات راه آهن استان افزود: طبق پیگیری هایی که انجام شده بود مقرر شد اعتبارات لازم به منظور انجام طرح مطالعاتی راه آهن استان در سال جاری به استان تخصیص یابد.
 
وزير راه و شهرسازي نيز در اين ديدار در خصوص رفع اين مشكلات قول مساعد داد./س
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.