معاون پژوهشی سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری کشور گفت: هدف نهایی راه‌اندازی بسیج کارآفرینی بر کشور ورود تمامی عناصر مؤثر در توسعه کارآفرینی و تشریک مساعی میان آن‌ها است.

 
به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران شهبازی معاون پژوهشی سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری کشور در مراسم افتتاح بسیج کارآفرینی کشور و مرکز هدایت و حمایت از کارآفرینی علمی گفت: بحران بیکاری به عنوان معضلی ملی تمامی عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کشور را تحت تأثیر قرار می‌دهد و گاهی تأثیرات مخرب این معضل تا مدتها قابل جبران نیست.
 
وی افزود: حل این مشکل به صورت فوری و یا ایدئولوژیک قابل حل نیست و اکثر کشورهای پیشرفته و در حال توسعه باری خروج از این بحران در مسیر کارآفرینی قرار گرفته‌اند.
 
شهبازی در ادامه با تأکید بر ضرورت جدی قلمداد کردن بحث کارآفرینی در کشور تصریح کرد: در دنیا سازمان‌ها و نهادهای غیردولتی نسبت به شناسایی فرصت‌های کارآفرینانه در جامعه مشغول به فعالیت هستند و می‌توان گفت: مردم خود وارد عرصه شده‌اند و کارآفرینی را به عنوان یک مطالبه اجتماعی مطرح کرده‌اند.
 
معاون پژوهشی سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری کشور در ادامه با اشاره به اینکه کارآفرینی تنها با پیگیری‌های فردی اتفاق نمی‌‌افتد اظهار داشت: تحقق کار‌آفرینی در جامعه نیاز به تشریک مساعی دارد و بسیج هم به عنوان یک نهاد انقلابی و برخاسته از مردم می‌تواند در حوزه‌ کارآفرینی نیز نقش مؤٍثری ایفا کند که ایجاد تمرکز هدایت و حمایت از کار‌آفرینی علمی نیز که با همکاری ارگان‌های سازمان فنی و حرفه‌ای، سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری کشور و شهرداری تهران راه ‌اندازی شده می‌تواند اقدامی عملیاتی در این خصوص تلقی شود.
 
شهبازی تأکید کرد: حمایت از ایده‌های مادی و معنوی کار‌آفرینان،‌ایجاد بانک اطلاعاتی جامع کار‌آفرینان، ایجاد کلینیک در جهت بهبود فضای کسب و کار، کمک به تدوین قوانین تسهیل گر در زمینه کارآفرینی، مطالبه آگاهانه از مراجع ذیربط، ‌کمک به ایجاد تغییر نگرش دو فرهنگ کار آفرینی، ترویج فرهنگ بسیج در بحث کار‌آفرینی، کمک به تواناسازی افراد از طریق آموزشهای مهارتی، ایجاد فضا و فرصت‌های کارآفرینی و خود اشتغالی و برقراری ارتباط با سازمان‌های تجاری و نهادهای کار‌آفرینانه از جمله اهداف تشکیل بسیج کار‌آفرینی در کشور است.

انتهای پیام/

برچسب ها: بسیج ، فناوری ، راه اندازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
هانی جیواد
۱۸:۳۱ ۰۱ تير ۱۳۹۳
با سلام برای ارائه ایده های اشتغال زا خارج از زمینه فناوری اطلاعات به کجا باید مراجعه شود با سپاس
آخرین اخبار