تیم ملی فوتبال ایران در یک بازی تماشایی در وقت اضافی بازی با یک گل از تیم ملی آرژانتین شکست خورد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران بازی تماشایی تیم ملی مقابل آرژانتین بهانه‌ای شد تا نظرات کارشناسان را در این خصوص جویا شویم که در ادامه از نظر خواهیم گذراند.
 
**محصص: بزرگترین خدمت کی‌روش صاحب سبک کردن تیم ملی بود / ما بازنده سرافراز بودیم

کارشناس فوتبال در خصوص ارزیابی از بازی گفت: ایران توانست یک بازی قابل قبول را در جام جهانی انجام دهد.

مرتضی محصص در ادامه بیان کرد: تیم ملی در این دیدار با سبک مشخص بازی کرد،بزرگترین خدمت کی‌روش به تیم ملی این بود که ما را صاحب سبک کرد دفاع فشرده و ضد حمله سبک تیم ملی در جام جهانی برزیل است.

وی تصریح کرد: ما قبل از آن چنین سبکی را نداشتیم نحوه بازی با سیستم بازی متفاوت است تراکم دفاعی تیم ملی در محوطه جریمه و ضد حمله با سرعت بالا به سمت دروازه حریف سبک تیم ملی در جام جهانی برزیل است.

کارشناس فوتبال بیان کرد: نتیجه بازی با عملکرد تیم متفاوت است برخی از مواقع یک تیم خوب بازی می‌کند اما نتیجه نمی‌گیرد که ایران به این صورت بود به هر حال فوتبال با برنامه و با سبک از تیم ملی شاهد بودیم.

محصص تصریح کرد: یکی از بازیکنان آرژانتین گفته بود که ایران با 11 نفر دفاع می‌کرد به نظرم این هنر است که با آگاهی کامل از تاکتیک دفاعی استفاده کنیم همچنین ایران می‌توانست برنده این بازی باشد اگر داور مسابقه آن پنالتی را روی دژاگه می‌گرفت.

وی درباره اینکه فکر می‌کرد که تیم ملی بتواند مقابل آرژانتین بازی خوبی ارائه دهد تصریح کرد: من از مدت‌ها قبل بیان کردم که تیم ملی می‌تواند در جام جهانی به موفقیت برسد تیم ملی به یک خودباوری رسیده است همچنین فوتبال ما با دنیا فاصله دارد اما هوش بازیکنان، سرعت، آمادگی جسمانی و دوندگی ملی‌پوشان همانند تیم‌های قدرتمند اروپایی است.

محصص عنوان کرد:‌ تیم ملی 9 نفره مقابل آرژانتین دفاع می‌کرد و حتی قوچان‌نژاد هم به عقب آمده بود و در دفاع شرکت می‌کرد اما تیم ملی این کار را با برنامه و هماهنگی انجام داد.

محصص درباره گلزنی مسی در دقایق پایانی بازی گفت:‌ مسی موقعیت‌های دیگر هم داشت اما فقط از تنها فرصت به دست آمده نهایت استفاده را کرد دروازه‌بان تیم ملی را باز کرد. مسی در بالاترین سطح بازی می‌کرد و میانگین گلهای زده‌اش با توجه به سن بالایش است به هر حال مسی بازیکن خارق‌العاده‌ای است و این دفعه اولش نبود که گلزنی می‌کرد.

وی در ادامه اظهار داشت: گلی که مسی زد از ضعف دفاعی تیم ملی نبود تیم ملی دقیقه 92 توانست مسی را مهار کند اما یک لحظه غفلت کافی بود تا مسی از فرصت ایجاد شده نهایت استفاده را ببرد و گل بزند به نظرم ما بازنده سرافراز بودیم.

وی درباره بازی آخر تیم ملی مقابل تیم ملی بوسنی و هرزگوین گفت: به نظرم بازی با بوسنی از حساسیت بالایی برخوردار است پیروزی مقابل بوسنی بستگی به بازی نیجریه مقابل آرژانتین هم دارد تیم ملی تا الان اهدافش مشخص بوده است شاید در مقابل بوسنی دیگر دفاع مطلق و ضد حمله جواب ندهد.

محصص تصریح کرد: تیم بوسنی هم صاحب سبک است و بازیکنان تکنیکی و سرعتی دارد تیم بوسنی از خیلی جهات شباهت زیادی به ما دارد این تیم در کار گروهی خوب است .
همچنین تیم بوسنی در خط دفاع دچار ضعف است تیم ملی از طریق ضربات ایستگاهی و ارسال از جناحین می‌تواند مقابل بوسنی به گل برسد.

وی بیان کرد:‌ به هر حال خط دفاع تیم ملی باید از جلو فشار بر روی حریف بیاورد از طریق ضد حملات به گل برسد.

کارشناس فوتبال کشورمان خاطر نشان کرد: اگر بازی با بوسنی با نتیجه غیر از برد به پایان برسد آن وقت ما باید از جام جهانی خداحافظی کنیم من خیلی امیدوار هستم که تیم ملی به مرحله بعد صعود می‌کند.

**علی لطیفی: مسابقه ایران و آرژانتین مانند بازی فینال جام جهانی بود

علی لطیفی، کارشناس فوتبال کشورمان گفت به نظر من مسابقه شب گذشته ایران مقابل آرژانتین به زیبایی یک بازی فینال در جام جهانی بود.

وی ادامه داد: بازی دیشب ملی‌پوشان ایران نشان داد که بازیکنان استعداد دارند و در این بازی شکوفا شد، در تاریخ فوتبال ایران تاکنون انجام این مسابقه بی‌نظیر بود که همه بازیکنان با غیرت بازی کردند و هیچ کدام کم نگذاشتند، در شرایطی که همه کارشناسان پیش‌بینی می‌کردند بیش از 5 گل بخوریم .

لطیفی خاطرنشان کرد: ما مقابل تیمی بازی کردیم که سابقه درخشانی دارد و مقابل آنها 90 دقیقه مقاومت کردیم و فرصت نداریم قدرت‌نمایی کنند، البته داور اشتباهات زیادی داشت و در دو یا سه مورد فرصت‌های خوبی را از ما گرفت.

کارشناس فوتبال کشورمان در خصوص بازی آخر ایران در مرحله گروهی جام جهانی اذعان داشت: بوسنی بدون تردید برای گرفتن امتیاز مقابل ایران حاضر می‌شود، آنها دو بار باخته‌اند و نمی‌خواهند دست خالی از جام جهانی بیرون برود شب گذشته مقابل نیجریه یک گل مسلم را از آنها نگرفتند، پس کار ایران مقابل آنها سخت خواهد بود، پیش‌بینی من از این بازی نتیجه 2 بر یک است.

 
**جواد زرینچه: برنده بازی دیشب، بازیکنان ایران بودند/منتظر رخ دادن اتفاق خوب برای ایران هستیم

کارشناس فوتبال کشورمان گفت: برنده بازی ایران و آرژانتین جدا از نتیجه بدون شک بازیکنان کشورمان بودند که بسیار خوب کار کردند.

جواد زرینچه اعلام کرد: مسابقه شب گذشته ایران مقابل آرژانتین نمایش بی‌نظیری از بازیکنان کشورمان بود که موفق شدند تدابیر تاکتیکی کی‌روش را به خوبی پیاده کنند و با این روش آرژانتینی‌ها را خنثی کردند.

پیشکسوت فوتبال کشورمان تصریح کرد: البته تیم آرژانتین غیر از ماسکرانو، هافبک دیگری در زمین نداشت که مهاجمان را تغذیه کند. گلی را هم که وارد دروازه ما شد روی خلاقیت شخصی لیونل مسی خوردیم.

وی ادامه داد: نباید فراموش کرد که ما مقابل آرژانتین تیم قدرتمند دنیا بازی می‌کردیم، پیش‌بینی‌ام این است که آرژانتین بتواند 2 بر صفر یا یک بر صفر مقابل نیجریه به پیروزی دست یابد و امیدوارم که آن اتفاق خوب (صعود به دور بعد) برای ایران رخ دهد.

زرینچه حقیقی را بهترین بازیکن ایران در بازی مقابل آرژانتین دانست، در این باره گفت: به نظر ن بازیکنان ایران همگی خوب کار کردند اما از بین آنها عملکرد علیرضا حقیقی تماشایی بود و خیلی خوب و کم اشتباه ظاهر شد، به همه بازیکنان خدا‌قوت می‌گویم.
 
 **صادق ورمرزیار: بازی پرتغال مقابل آمریکا بازی مرگ و زندگی برای پرتغال است
 
کارشناس فوتبال کشورمان گفت: سخت‌ترین بازی امشب بازی پرتغال مقابل آمریکاست اگر پرتغال تلاش نکند به جمع حذفی‌ها می‌پیوندد.

صادق ورمرزیار کارشناس فوتبال اظهار داشت: بازی پرتغال مقابل آمریکا سخت‌ترین بازی امشب می‌باشد با توجه به باخت پرتغال و برد آمریکا در بازیهای قبلی‌شان و اینکه پرتغال تک ستاره خود را در اختیار دارد امشب شب سختی برای پرتغال خواهد بود.

نبودن رونالدو در میان بازیکنان تیمش پرتغال را تقریبا تیمی برابر آمریکا می‌کند. این تیم امشب باید بسیار قدرتمند ظاهر شود وگرنه به تیمهایی مانند اسپانیا و انگلیس حذف شده می‌پیوندد و در واقع این بازی مرگ و زندگی برای پرتغال است.

وی افزود: هرچند شانس بیشتر با پرتغال است تا آمریکا چون به هر با توجه به سابقه دو تیم پرتغال تیمی نیست که به راحتی نتیجه را به آمریکا واگذار کند.

کارشناس فوتبال درباره بازی کره و الجزایر گفت: کار برای الجزایر بسیار مشکل است و شانس خیلی کمی در مقابل تیم کره دارد و تیم کره هم با توجه به نتایج قبلی راه صعودش باز می‌باشد و شانس زیادی دارد با گرفتن مساوی هم صعود می‌کند در مقابل تیمی که چیزی  برای از دست دادن ندارد.

وی در ادامه گفتگو اذعان داشت:‌بازی بلژیک مقابل روسیه هم مانند دیگر بازیهای امشب حساس است و تیمهایی که از نظر احساسی نگران کشورشان هستند می‌توانند برنده بازیها باشند.
بازی دیشب ایران مقابل آرژانتین را می‌توان مثال‌ زد که از نظر ما ایرانیها با بازی جوانمردانه بازیکنانمان ایران را برنده بازی می دانیم.

**طباطبایی: ملی‌پوشان ثابت کردند می‌توانند بازی عالی به نمایش بگذارند

کارشناس فوتبال در خصوص بازی خوب تیم ملی مقابل آرژانتین گفت: تیم آرژانتین به ملی‌پوشان نا فضای لازم را دارد و بازیکنان تیم ملی از این فرصت استفاده و توانستند بازی خوبی ارائه دهند.

هادی طباطبایی بیان کرد: بازیکنان تیم ملی مقابل آرژانتین اعتماد به نفس پیدا کردند و ثابت کردند می توانند بازی خوبی به نمایش بگذارند.
طباطبایی در ادامه تصریح کرد: من به خاطر بازی قبلی با نیجریه فکر نم‌کردم که بازیکنان به این خوبی بتوانند بازی را مقابل آرژانتین اداره کنند. بازیکنان تیم ملی اعتماد به نفس خود را به دست آوردند و توانستند بازی خوبی ارائه دهند.

کارشناس فوتبال در مورد تغییر تاکتیکی تیم ملی نسبت به 4 سال قبل تصریح کرد: دانش بازیکنان تیم ملی نسبت به چهار سال پیش تغییر خاصی پیدا نکرده فقط سبک و نوع بازی تیم ملی تغییر کرده بود و اردوی تمرینی تیم قبل از بازی در بالا رفتن میزان دوندگی در زمین بسیار تاثیرگذار بود.

طباطبایی اظهار کرد: گل مسی گل زیبایی بود و مسی در زدن این گل خلاقیت به خرج داد.
طباطبایی درباره بازی تیم ملی مقابل بوسنی و هرزگوین گفت: درمورد بازی ایران – بوسنی باید بگویم ملی‌پوشان باید تمرکز و محتاطانه و با فکر عمل کند تا بتواند مقابل بوسنی به موفقیت برسند.

کارشناس فوتبال در خصوص احتمال تبانی آرژانتین مقابل نیجریه برای حذف تیم ملی ایران گفت: فکر نمی‌کنم که آرژانتین چنین تیمی باشد که بخواهد اعتبارش را زیر سوال ببرد، به طور حتم بازی محکمی مقابل نیجریه انجام می‌دهد و من امیدوارم تیم ملی با برد مقابل بوسنی بتواند به مرحله بعد صعود کند.

**عابدینی: بازی ایران و آرژانتین خاطره درخشانی در اذهان ایرانی‌ها گذاشت

کارشناس فوتبال گفت: بازی ایران و آرژانتین خاطره درخشانی در اذهان میلیون‌ها ایرانی گذاشت.

امیر عابدینی گفت: من فکر می‌کنم بازی ایران و آرژانتین خاطره درخشانی در اذهان مردم ایران گذاشت باید باور کنیم در فوتبال ایران تحول ایجاد شده است.

وی ادامه داد: تیم ملی فوتبال کشورمان با بدشانسی مواجه شد اما این از عملکرد خوب بازیکنان ما کم نمی‌کند.

وی تصریح کرد: پس از بازی دلچسب تیم ملی والیبال کشورمان انتظار چنین شگفتی‌هایی در فوتبال ایران داشتیم. علیرضا حقیقی عملکرد فوق‌اعاده‌ای داشت، قوچان‌نژاد و دژاگه نیز توانستند دو موقعیت گل خوب به دست بیاورند.

عابدینی تاکید کرد: خلاقیت مسی در لحظات پایانی گل کرد و آبروی تیمش را حفظ کرد.

کارشناس فوتبال اذعان داشت: بازی دیشب نشان داد فوتبال ما حرف زیادی برای گفتن دارد و از این بابت خیلی خوشحال هستم.

وی ادامه داد: بازی دو تیم نیجریه و بوسنی بسیار متفاوت بود. بوسنی بازی بی‌رمقی را از خود ارائه داد. من نمی‌دانم چه اتفاقی در کمپ بوسنی افتاده است که این قدر دست و پا شکسته بازی کردند.

وی عنوان کرد: در مقابل بازی نیجریه و بوسنی، بازی زیبای دو تیم آلمان و غنا را شاهد بودیم.

عابدینی در خصوص بازی تیم‌های ملی فوتبال بلژیک و روسیه گفت: تیم ملی فوتبال روسیه در مقابل کره جنوبی نتوانست توانمندی خود را به رخ بکشد. تیم ملی فوتبال بلژیک یک تیم جوان و خوب است و من فکر می‌کنم تیم بلژیک این پتانسیل را دارد که تیم روسیه را شکست دهد.

عابدینی خاطرنشان کرد: بازی دو تیم ملی فوتبال الجزایر و کره جنوبی از تیم‌های خوب حاضر در جام جهانی هستند. الجزایر تیم منسجم و خوبی است اما در مقابل تیم کره با باخت قبلی‌اش چیزی را از دست نداده است و از ارزش‌های کره چیزی کم نشده است. ما شاهد بازی سختی بین دو تیم الجزایر و کره جنوبی هستیم. 


**پاشازاده: ارائه بازی خوب تیم ملی از نتیجه نگرفتنش با ارزشتر بود


مدافع سابق تیم ملی فوتبال ایران درخصوص ارزیابی‌اش از بازی خوب ایران مقابل آرژانتین گفت: بازیکنان زحمتشان را کشیدند و فوتبال پا یه پایی مقابل یکی از بهترین تیمهای دنیا به نمایش گذاشتند.

مهدی پاشازاده افزود: به هر حال با این بضاعت کسی فکرش را نمی‌کرد تیم ملی آنقدر خوب مقابل آرژانتین بازی کند.

پاشازاده در ادامه بیان کرد: تیم ملی مقابل نیجریه در بازی اول خیلی ناامید کننده بازی کرد بر این اساس من انتظار چنین بازی خوب را مقابل آرژانتین بازی کند.

پاشازاده در ادامه بیان کرد: تیم ملی مقابل نیجریه در بازی اول خیلی ناامید کننده بازی کرد بر این اساس من انتظار چنین بازی خوب را مقابل آرژانتین نداشتم پتانسیل فوتبال ایران زیاد است و ما می‌توانستیم مقابل نیجریه در بازی اول هم برنده شویم اما جو جهانی بازیکنان تیم ملی را گرفت و به یک نتیجه تساوی اکتفا کردیم.

وی درباره گلزنی مسی در این بازی تصریح کرد:‌ مسی یک استثنا در فوتبال به شمار می‌آید و یک بازیکن استثنایی در شرایط سخت خودش را نشان می‌دهد با اینکه سه امتیاز این بازی را از دست دادیم اما فوتبال خوبی به نمایش گذاشتیم به نظرم ارائه بازی خوب از نتیجه نگرفتن مقابل آرژانتین با ارزشتر بود.

مدافع سابق تیم ملی درخصوص خط دفاع تیم ملی عنوان کرد خط دفاع هیچ نقصی نداشت ضربات اول را به خوبی زدند و اجازه خودنمایی به مهاجمان آرژانتین ندادند همچنین درضربات ایستگاهی شانس ما برای گلزنی نسبت به تیم ملی آرژانتین خیلی بهتر بود.

پاشازاده در خصوص بهترین بازیکنان تیم ملی در این بازی گفت:‌ همه بازیکنان خوب بودند هر بازیکن وظیفه‌اش را به نحو احسن انجام داد و همه بازیکنان در این بازی شاخص بودند.

وی درباره عملکرد داور این بازی عنوان کرد: به نظرم داور در این بازی در نیمه دوم با نگرفتن پنالتی برای تیم ملی به سمت تیم ملی آرژانتین غش کرده بود.
پاشازاده در خصوص احتمال برد تیم ملی مقابل بوسنی و هرزگوین بیان کرد: ملی‌پوشان با ارائه بازی خوب مقابل آرژانتین اعتماد به نفسشان بالا رفته و با تمرکز بالا می‌توانند بوسنی را شکست دهند.

وی درادامه اظهار داشت: آمادگی روحی و روانی و خودباوری در بازی با بوسنی و هرزگوین تاثیرگذار است به نظرم تیم ملی مقابل بوسنی باید منطقی بازی کند بازی تیم ملی بوسنی با تیم ملی آرژانتین متفاوت است بوسنی در توپهای هوایی با داشتن ادین ژکو خوب کار می‌کند برعکس آرژانتین در زمین خوب کارمی‌کند.

وی در پایان خاطر نشان کرد:‌به هر حال چنین توقعی از تیم ملی نبود که مقابل بوسنی خوب بازی کند و به مرحله بعد صعود کند.
 
**فریبا: فوتبال روی بی‌رحمی خود را به ما نشان داد/ آرژانتین در مقابل کشورمان دست و پا بسته بود

پیشکسوت فوتبال کشورمان گفت: بدون شک فوتبال در بازی دیشب بی‌رحم بود و روی ناملایم خود را به ما نشان داد و داور بازی نیز با بازیکنان ما عادل نبود.

بهتاش فریبا در مورد بازی دیشب تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل آرژانتین اظهار داشت: ما اعلام می‌کنیم باید دست این بچه‌ها و بازیکنان تیم ملی را بوسید و به ‌آنها احترام گذاشت زیرا باعث شادی 77 میلیون نفر ایرانی شدند.

فریبا در ادامه با تشریح فوتبال آرژانتین تصریح کرد: تیم ملی با آرژانتین با آن همه ستاره‌هایی که داشت در بازی مقابل ایران دست و پا بسته بود و مقابل غیور مردان کشورمان به زانو درآمده بود.

پیشکسوت فوتبال کشورمان عامل دیگر بی‌رحمی فوتبال را داور دانست و عنوان کرد: داور از آرژانتین به عنوان تیم بزرگ ترسیده بود و اگر 2 خطای محرز را محسوب می‌کرد و یا پنالتی می‌گرفت شرایط به شکلی دیگر برای ما رقم می‌خورد به نظر من داور در 90 دقیقه فقط به نفع آرژانتین سوت می‌زد.

وی به فوتبال بازیکنان کشورمان اشاره و افزود: به نظر من ایران غیور مردانه و با غیرت هر چه تمامتر مقابل تیم پرستاره آرژانتین بازی کرد و از نام این تیم بزرگ به هیچ وجه نترسید این بازی ملی‌پوشان که باعث شادی مردم ایران شد قابل تقدیر است.

فریبا در خصوص صعود یا عدم صعود تیم ملی به مرحله بعدی هم گفت: کار صعود تیم ملی سخت نشده است ولی امیدوارم صعود کند چون شایسته صعود است.

پیشکسوت فوتبال ایران ادامه داد: به نظر من فوتبال بازیکنانمان توانسته دل مردم را بدست بیاورد که نمونه واقعی را دیشب درخیابانهای تهران نظاره کردیم.

وی خاطر نشان کرد: امیدوارم که تیم ملی کشورمان با ارائه یک بازی خوب مقابل بوسنی بتواند زمینه صعود خود را فراهم کند و به نظر من اگر صعود کند می‌تواند به آینده امیدوار باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار