80 درصد علل مرگ و میر مازندران را بیماریهای غیرواگیر تشکیل می دهند

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری،رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در جلسه کارگروه تخصصی سلامت مازندران گفت: 80 درصد علل مرگ و میر در استان را بیماریهای غیر واگیر تشکیل می دهند.

جان بابایی افزود:سکته قلبی،سکته مغزی،حوادث و سوانح و سرطانها سبب مرگ زودرس در جمعیت می شود که سهم بیماریهای قلبی در علل مرگ و میر 44 درصد است و رژیم نامطلوب، فشار خون بالا، چاقی، مواد مخدر از جمله عوامل بیماری هاست.

وی به سه راهبرد بهبود شاخص های سلامت اشاره کرد و شاخص های جسمی، روانی و اجتماعی از جمله شاخص هاست.

وی به طرح تحول سلامت اشاره و اضافه کرد: میزان پرداخت مردم در این طرح به زیر 10 درصد رسیده است و رضایتمندی قابل قبولی بین مردم ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه مازندران در حوزه طرح تحول سلامت در کشور پیشرو بوده است اظهار داشت: از روز اول اجرای طرح، هزینه پرداخت درمان توسط مردم در 27 بیمارستان و مرکز درمانی به زیر 10 درصد رسیده است.

وی افزود: 37 درصد هزینه ها قبل از اجرای طرح در بیمارستان های دولتی توسط مردم پرداخت می شد که اکنون به زیر 10 درصد رسید.

جان بابایی بیان داشت: کاهش زایمان های سزارین از دیگر اقدامات بوده است و در مدت دوماه شاهد کاهش 10 درصدی در این حوزه بوده ایم.

وی افزایش زایمانهای سزارین را از جمله نگرانیها بیان کرد و گفت: امیدواریم به اهداف مورد نظر دست یابیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندارن بیان داشت: بیمارستانها ملکف شدند اقلام دارویی را تهیه کنند و هیچ بیماری برای تهیه دارو به خارج از بیمارستان اعزام نمی شود.

رئیس علوم پزشکی مازندران گفت: بحث بهداشت برای متولیان سلامت امری مهم بوده و عوامل اجتماعی روی بحث سلامت تاثیرگذار هستند واین عوامل اجتماعی حدود 50 درصد در حوزه سلامت تاثیر گذار است.

وی ارتقا سطح سلامت،بهبود کیفیت وشیوه زندگی،تامین عدالت درسلامت وکاهش پرداخت هزینه ها از جمله ماموریتهای حوزه بهداشت در نظام سلامت است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.