معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش وپرورش از اجرای مدل درس پژوهشی ویژه همکاران فرهنگی برای نخستین بار در دوره اول متوسطه خبر داد.

علی زرافشانی  معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش وپرورش در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در خصوص اجرای مدل درس پژوهشی برای نخستین بار در دوره اول متوسطه گفت: مخاطب این درس همکاران فرهنگی هستندو این درس به شکل پایلوت در دوره اول متوسطه انجام خواهد شد و چنانچه نتایج مناسب باشد به تدریج تعمیم داده می‌شود.
 
وی در ادامه افزود: هدف از این درس تبادل تجربه، مشارکت معلمان در ارائه طرح درس، اجرای طرح درس و ارزیابی طرح درس برای ارتقای کیفیت آموزشی است.
 
زرافشان در خصوص پروژه مهر نیز اضافه کرد: پروژه مهر یکی از پروژه‌های بزرگ آموزش وپرورش است که شامل آماده سازی 100هزار واحد آموزشی در کشور از نظر شرایط فیزیکی، نیروی انسانی و ... است.
 
وی با اشاره به اینکه اول مهر برای نظام تعلیم و تربیت روزی تعیین کننده است، گفت: پروژه مهر جهت آماده سازی  مجموعه‌ی آموزش و پرورش برای آغاز سال تحصیلی با شکوه‌تر در نظر گرفته شده است.
 
 زرافشانی‌ با اشاره به اینکه دستور العمل‌ پروژه‌ی مهر ارسال شده و ستاد آن نیز تشکیل گردیده است، افزود: پنج کمیته‌ی کاری شامل کمیته ساماندهی، تعمیر و تجهیز، اطلاع رسانی و تبلیغات و ... برای این پروژه پیش بینی شده است و برای هر کمیته رابطی در سطح وزارت خانه برای حل مشکلات به وجود آمده در پروژه‌ی مهر تعیین می‌گردد.
 
وی در خصوص منابع مالی این پروژه نیز اظهار داشت: بخش عمده‌ی منابع مالی این پروژه توسط منابع استانی سازمان نوسازی استان تامین می شود و برخی از موارد مربوط به ساماندهی کار نیز از طریق ستاد آموزش و پرورش انجام می‌گردد.
 
انتهای پیام/
 
برچسب ها: متوسطه ، پژوهش ، اموزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار