رییس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش گفت: نتایج به دست آمده تا کنون مطلوب بوده به طوری که در بسیاری از دروس نسبت به میانگین نمره‌ی سال قبل وضعیت بهتری را مشاهده نمودیم.

عبدالرسول عمادی گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در خصوص نتایج امتحانات گفت: نتایج به دست آمده تاکنون مطلوب بوده است و در بسیاری از دروس هم نسبت به میانگین نمره‌ی سال قبل وضعیت بهتری را مشاهده نمودیم به طوری که درصدهای قبولی امسال در مقایسه با سالهای گذشته بیشتر است.

وی در ادامه در خصوص میزان دقت در طراحی سوالات افزود:‌ طراحان سوالات دبیران مجربی هستند که سالهاست این محتوا کتاب‌ها را تدریس می‌کنند. 

جلسات توجیهی نیز به همین منظور برای طراحان برگزار گشته و اهداف دروسی و بارم بندی کتاب‌ها به آنان اطلاع داده می‌شود.

عمادی همچنین اظهار داشت:‌ سوالات برای آنکه از استاندار مناسب برخوردار باشند و ضریب سختی متناسب برایشان اعمال گردد از دو طراح جهت طراحی سوالات و یک طراح ناظر که اقدامات دو نفر دیگر را بررسی کند استفاده می‌شود.

رییس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه طراحان سوالات از دبیران با تجربه هستند، گفت:‌ طراحان جدیدی را نیز به سیستم طراحی وارد می‌کنیم و آنان در سال‌های اول به عنوان طراح بازبین و کمکی تجربه اندوخته و پس از مدتی به عنوان طراح اصلی سوالات شناخته می‌شوند.

انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار