وزیرخارجه بریتانیا از احکام اعدام هواداران اخوان المسلمین در مصر ابراز نگرانی کرده و عفوبین‌الملل نیز خواستار لغو این احکام شده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  الجزیره، روزنامه گاردین چاپ انگلیس اعلام کرد که "ویلیام هیگ"، وزیرخارجه انگلیس از احکام  اعدام صادر شده در مصر برای هواداران اخوان المسلمین ابراز نگرانی کرده، واین در حالی است که سازمان عفو بین الملل نیز  از مقامات مصری خواسته است تا احکام اعدام صادر شده برای 183 تن از اعضای اخوان المسلمین را لغو نمایند.

وزیر خارجه انگلیس گفته است: من احساس نگرانی شدیدی از گزارش‌هایی که نشان می‌دهد که دادگاه مصر احکام قضایی اعدام 183 تن را تأیید نموده است، دارم و انگلیس مخالف مجازات اعدام در هر شرایطی، به اعتبار اینکه این مسأله‌ای اساسی است،می‌باشد.

 وی گفت:این احکام به اعتبار نظام قضایی در مصر ضرر وارد خواهد ساخت و اعتماد بین المللی رابه افق ثبات سیاسی در این کشور کم خواهد کرد.

این‌ها در حالی است که سازمان عفو بین الملل نیزخواستار الغاء این احکام اعدام شده است.

"حسیبه حاج صحراوی قائم" مقام بخش خاورمیانه و شمال آفریقای سازمان عفو بین الملل گفته است: مقامات مصری بایداقدام به لغو این احکام کنند ودادگاه‌های جدیدی را برای تمامی متهمان بدون صدور حکم اعدام برپا کنند.

گفتنی‌ است این درخواست‌ها پس از آن صورت می گیرد که دادگاه جنایی منیا حکم اعدام 183 تن از اعضا و هواداران مصری از جمله "محمد بدیع "رهبر عالی اخوان المسلمین  رادر پرونده حمله به مرکز عدوه در استان منیا مصر صادر نمود.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار