رییس اتاق اصناف ایران گفت: بیش از 90 درصد شبکه توزیع در دست اصناف است و سهم معدن و کشاورزی از تولید ناخالص ملی نصف سهم این مجموعه است.

 به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران علی فاضلی رییس اتاق اصناف ایران در همایش روز ملی اظهار داشت: امروز اصناف در هزار و 850 رشته صنفی مشغول به کار هستند، در حالی که به واسطه برخی مسائل این بخش ضربه عظیمی دید.
 
وی با اشاره به گستردگی این بخش گفت: بیش از 90 درصد شبکه توزیع در بسط این بخش اقتصادی است و سهم بخش معدن و کشاورزی از تولید ناخالص ملی نصف سهم این مجموعه است.
 
رییس سازمان اصناف افزود: کم توجهی به بخش اصناف این مجموعه را آزرده خاطر کرده است و در طول تاریخ دو بخش فرهنگی و اقتصادی همواره مورد تهاجم دشمنان بوده است.
 
فاضلی در ادامه تصریح کرد: البته از مجلسی‌ها توقعاتی داریم و این درست نیست که مجلس هر 5 سال یک قانون در رابطه با اصناف تدوین کند و این امر موجب به هم‌ریختگی می‌شود.
 
وی با اشاره به مشکلات قانون اصناف گفت: امروز قانون اصناف در سه بخش با مشکل عمده مواجه است البته امیدواریم با تعامل کمیسیون اصلاح قانون نظام صنفی و کمیسیون اقتصادی مجلس و تعامل این دو بخش این مشکلات حل شود.
 
رییس اتاق اصناف در ادامه با اشاره به خواسته‌های اصناف از دولت اظهار داشت: خواسته‌های خود را در 11 بند به دولت اعلام می‌کنیم و همچنین تا زمانی که سیاست گذاری و تعیین تکلیف در دست دولت است از اصناف توقع بهبود نداشته باشند.

انتهای پیام/

برچسب ها: شبکه ، توزیع ، اصناف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار