مسئول هماهنگی دبیرخانه کمیته معاونان فنی و عمرانی کلانشهرها، از رونمایی ماشین لکه گیری مکانیزه روکش آسفالت معابر خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران مهندس محمدرضا معماریان ضمن اعلام خبر فوق افزود: سلسله سخنرانی های علمی، آموزشی و ترویجی که به همت دبیرخانه کمیته معاونان فنی و عمرانی کلانشهرهای کشور برگزار می شود، تاکنون موضوعاتی از قبیل بازیافت آسفالت به روش گرم کارخانه ای، کاربردهای نانو فناوری در صنعت راه و ساختمان و لکه گیری مکانیزه معابر را مورد بحث و بررسی قرار داده است و طرح چنین ایده هایی می تواند شهرداری کلانشهرها و شهرهای بزرگ کشور را از سازوکارهای سنتی و پرهزینه اداره شهر به سمت راهکارهای نوین و بهینه رهنمون کند.

وی با بیان آنکه شایع ترین مشکلاتی که گریبانگیر دوام و کیفیت لکه گیری روکش آسفالت می باشد، مربوط به دمای نامناسب آسفالت در زمان پخش و اجرا و همچنین عدم تراکم مناسب آن است، افزود: ماشین مکانیزه لکه گیری معابر، ضمن مجهز بودن به فینیشر، دارای فلاسک گرم نگهدارنده آسفالت و غلتک مکانیزه است و بهره برداری از آن مشکل شن زدگی آسفالت در پروژه های ترمیم معابر را به طور کامل برطرف می کند.

مهندس معماریان با تاکید بر تجمیع و تعبیه تجهیزات موردنیاز یک واحد اجرایی لکه گیری معابر روی یک سیستم واحد، رعایت دقیق ضوابط و دستورالعمل های موجود در این زمینه را تسهیل خواهد کرد، یادآور شد: ماشین مکانیزه لکه گیری معابر به عنوان محصولی داخلی به تمام تجهیزات مورد نیاز در این زمینه از قبیل دستگاه کاتر، قیرپاش، کمپرسور باد و تجهیزات ایمنی و ترافیکی مجهز است و جرثقیل نصب شده روی این سیستم، امکان جابجایی و حمل آسان تجهیزات سنگین وزنی همچون فینیشر و غلتک را فراهم کرده است.

به گفته مسئول هماهنگی دبیرخانه کمیته معاونان فنی و عمرانی کلانشهرها، فینیشر نصب شده روی این سیستم از توانایی پخش و اجرای آسفالت در عرض هایی بین50 تا 100 سانتیمتر برخوردار است و از این رو زمینه لکه گیری مناسب و باکیفیت نوارهای حفاری شرکت های تاسیساتی را فراهم می کند.

گفتنی است ماشین مکانیزه لکه گیری معابر که به "دستگاه فلاسک لکه گیری مکانیزه آسفالت" نیز شهرت دارد، شامل کشنده ای 10 تنی با قابلیت تراش لکه در قالب یک شکل منظم هندسی، پاکسازی آن از گرد و غبار و پاشیدن قیر امولسیون است. تخلیه آسفالت توسط قیف تخلیه و تسطیح کار با استفاده از غلتک مکانیزه، از دیگر توانمندی های این سیستم مکانیزه به شمار می آید.

انتهای پیام/

برچسب ها: ماشین ، مکانیزه ، معابر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۹ ۱۲ تير ۱۳۹۴
با سلام وخسته نباشید در رابطه با لکه های کم وجزعی قیرهای پلمیری کار سازه ولی برای لکهای بزرگ بهتر نیست بجای آسفالت گرم از آسفالت سرد استفاده کرد
Iran (Islamic Republic of)
رهنما مدیر شرکت تحکیم سازه
۲۳:۱۷ ۲۰ بهمن ۱۳۹۳
با سلام مدیرشرکت تحکیم سازه در نظر دارد که فعالیت شرکت بسمت لکه گیری اسفالت بصورت کسترده سطح استان فعالیت کندنیاز به حداقل دو دستگاه دارم لطفا با من تماس بگیرید یاشماره بدهید
متشکرم که مرا یاری میدهید
آخرین اخبار