مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل اینکه ما در یک طرف میز مذاکره می‌نشینیم و ما را محدود به فناوری هسته‌ای می‌کنند و اینکه جوانان ما در مذاکرات محکم ایستاده‌اند به خاطر اعتقاد به ارزش‌های اسلامی و پایبندی به مبانی اسلامی و اعتقاد به کمک از خداوند است که ما با چنین پشتوانه‌ای در آزمایشگاه‌ها با سماجت در میز مذاکره موضوعات را پیگیری و البته موفق هم می‌شویم.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛ "سیدمهدی مصطفوی" در هشتمین گردهمایی بین‌المللی اتحاد دانشجویان جهان اسلام تحت عنوان علم و اخلاق در سبک زندگی که در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد، درباره اهمیت علم و اخلاق در سبک زندگی اظهار داشت: این دو مقوله در زندگی فردی و اجتماعی هر شخصی امری مهم و قابل توجه است.
 
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با بیان اینکه گفتمان‌های بزرگی در سطح زندگی بشر تاکنون مطرح شده، گفت: یکی از گفتمان‌هایی که شالوده تمدن غرب است، مربوط به لیبرالیسم است و از دیگر گفتمان‌های مهم که مربوط به تمدن اسلامی است و اکنون در عرصه بین‌الملل بسیار رایج شده است، مورد توجه همگان قرار دارد.
 
عضو عالی شورای راهبردی روابط خارجی کشورمان ادامه داد: الهامی که پیروان گفتمان اسلامی می‌گیرند از فرمایشات پیامبران و آیات قرآنی که همگی یک منشاء دارند.
 
مصطفوی ادامه داد: ایمان به خدا، پیامبر، روز قیامت، قرآن و وحی از مشخصه‌های اعتقادی پیروان گفتمان اسلامی که هم زندگی شخصی و هم ساماندهی آن انسانها را شکل می‌دهد.
 
وی با بیان اینکه در زندگی اجتماعی هم می‌توانیم گفتمان‌ها را از یکدیگر تفکیک کنیم، گفت: تبلور اجتماعی اینگونه گفتمان‌ها به صورت شکل‌ گیری حکومت‌هایی است که مشاهده می‌کنیم و این در حالی است که گفتمان کمونیسم به زباله‌دان تاریخ سپرده شده و هم اکنون صدای شکسته شدن استخوان‌های لیبرالی به گوش می‌رسد.
 
مشاور مقام معظم رهبری در ادامه افزود: تلاش ما در گفتمان اسلامی این است که بتوانیم با اصلاح روش زندگی و پایه‌ریزی یک زندگی شخصی مبتنی بر این گفتمان زندگی سیاسی خود را شکل دهیم.
 
عضو شورای عالی راهبردی روابط خارجی کشورمان تصریح کرد: وحدت و اتحاد به عنوان یک اصل مهم در این گفتمان مطرح است که بتوانیم به عنوان یکی از اصول شکل‌گیری تمدن اسلامی بر آن متمرکز شویم، زحمات و تلاش‌های جهادی برادران و پدرانمان برای زنده نگهداشتن این تمدن اسلامی و تحقق آرمان‌های آن از بین نرود.
 
وی با اشاره به پدیده بیداری اسلامی براساس پایبندی به عقاید اسلامی گفت: اگرچه ممکن است در برخی از کشورها این جریان با شکست مواجه شود، اما جریان بیداری تفکر اسلامی با شکست مواجه نشده و نخواهد شد و هر روز بالندگی این پدیده بزرگ را  که به دنبال تحقق آرمان‌های اسلامی است،  شاهد هستیم.
 
وی تصریح کرد: پدیده بیداری اسلامی مبتنی بر علم، وحی و ارزش های الهی اسلامی است که هیچ سستی در آن وجود ندارد که می‌توان شکل‌گیری تمدن اسلامی را در این میان به عنوان یکی از مهمترین تلاش‌های دشمنان برای نابودی آن مشاهده و درک کرد که تلاش بی وقفه‌ای را برای کم ارزش نشان دادن ارزش‌های اسلامی از خود نشان می‌دهند و به نوعی مراکز قدرت به دنبال سست کردن منابع اعتقادی و اخلاقی این پدیده جهانی هستند.
 
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل ادامه داد: متاسفانه دشمنان در میان امت اسلامی علیه اسلام سربازگیری می‌کنند تا جایی که منجر به تضعیف عقلانیت و مبانی فکری اسلامی شود.
 
وی به راه‌اندازی جریان‌های تکفیری برای از بین بردن قدرت، اموال و زیرساخت های امت اسلامی اشاره و تصریح کرد: این امر ریشه در ضعف تفکر عقلایی در میان گروهی از امت اسلامی دارد که بیشترین ضربه امت از قبل همین جریان‌های افراطی است، متاسفانه به عنوان عامل قدرت‌های بزرگ جهانی و صهیونیست قرار گرفته‌اند.
 
عضو شورای راهبردی روابط خارجی کشورمان ادامه داد: گروه‌هایی که با تکفیر مذاهب مختلف اسلامی و نحله‌های اسلامی فقط خودشان را صاحب صلاحیت و دیگران را نهی می‌کنند بهترین وسیله برای صهیونیست‌ها و قدرت‌های شیطانی استعماری است.
 
وی گفت: شناخت دوست و دشمن در میان امت اسلامی و چگونگی به انحراف کشیده شدن جوانان متمدن اسلامی از موضوعات مهمی است که باید مورد بررسی و آسیب شناسی قرار گیرد.
 
مصطفوی با تاکید بر اینکه روشنگری در بیداری اسلامی یکی از مولفه‌های مهم ارزشمند است گفت: کسانی که از ابزار تکفیر در گفتمان خود بهره می گیرند درست در مقابل گفتمان اتحاد اسلامی هستند و البته باید دانست که تقوای الهی رمز بزرگ موفقیت تمدن اسلامی و بیداری اسلامی است.
 
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با اشاره به شکل گیری انقلاب اسلامی در سال 57 گفت: مبارزان متدین و با تقوا توانستند انقلاب خود را علی رغم اینکه تمام قدرت‌های بزرگ دنیا علیه آن بسیج شده بودند به ثمر برسانند و این اولین مولفه برای شکل گیری تمدن اسلامی و موفقیت بیداری اسلامی است.
 
وی با اشاره به روند مذاکرات هسته ای کشورمان خاطرنشان کرد: اینکه ما در یک طرف میز مذاکره می نشینیم و ما را محدود به فناوری هسته‌ای می کنند و اینکه جوانان ما در مذاکرات محکم ایستاده‌اند به خاطر اعتقاد به ارزش های اسلامی و پایبندی به مبانی اسلامی و اعتقاد به کمک از خداوند است که ما با چنین پشتوانه‌ای در آزمایشگاه‌ها با سماجت در میز مذاکره موضوعات را پیگیری و البته موفق هم می‌شویم.
 
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل گفت: اگر می‌خواستیم به قدرت‌های دیگر اعتماد کنیم موفق به کسب دستاوردهای بزرگ نمی‌شویم و تلاش ما بر این است که با تقویت بیداری اسلامی مبتنی بر علم و اخلاق یک تمدن بزرگ اسلامی را شکل دهیم، چرا که برای شکل گیری آن ناگزیر باید حکومت‌های اسلامی شکل بگیرند و بدون تشکیل یک حکومت اسلامی مسلمانان نمی‌توانند از قدرت خود استفاده کنند.
 
مصطوفی به مشخصات حکومت های اسلامی اشاره و تصریح کرد: استفاده از قدرت مردم برای شکل‌گیری چنین حکومتی به عنوان یکی از پایه‌های اصلی و اعتقادی مهم و توجه به اسلامیت از جمله مولفه‌هایی است که همواره مورد تاکید است.
 
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل ادامه داد: در حکومت اسلامی علاوه بر اینکه مسئولان نظام باید پایبند به احکام اسلامی باشند، باید نسبت به شریعت اسلامی معتقد باشند.
 
وی ادامه داد: اینکه نام یک کشوری جمهوری اسلامی باشد و دو نفر از مسئولانش دم از اسلام بزنند کافی نیست، بلکه باید برای شکل گیری چنین حکومتی و تحقق تمدن اسلامی تلاش‌های زیادی صورت بگیرد.
 
عضو شورای عالی راهبردی روابط خارجی کشورمان در پایان خاطرنشان کرد: ما در دنیایی زندگی می کنیم که الگوی موفقی را شاهد هستیم که علی رغم مخالفت‌ها و دشمنی‌های دشمنان به مسیر رو به جلو در حرکت است چرا که آنها تقوای الهی را در پیش گرفته‌اند.

انتهای پیام/
برچسب ها: اعتقاد ، ارزش ، اسلامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار