روزنامه دیلی در گزارشی از وضعیت گروه F که تیم ملی کشورمان در آن حضور دارد نوشت در صورت مساوی شدن امتیازات ایران و نیجریه قرعه کشی تیم صعود کننده به دور بعد را تعیین خواهد کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، با پیروزی 1برصفر نیجریه در برابر بوسنی و شکست 1بر صفر ایران در برابر آرژانتین  تکلیف اولین تیم صعود کننده و اولین تیم حذف شده از این گروه مشخص شد، صعود آرژانتین و حذف بوسنی قطعی شد.



اما ایران با وجود شکست در برابر آرژانتین هنوز هم شانس صعود دارد.

دیلی میل می نویسد اگر وضعیت ایران و نیجریه مساوی باشد ممکن است سکه یا قرعه کشی تکلیف گروه F را مشخص کند.

پیروزی 1بر صفر ایران در برابر بوسنی و آرژانتین بر نیجریه ، باعث می شود ایران و نیجریه از نظر تمام فاکتورهایی که فیفا برای تعیین تیم برتردر نظر می گیرد شبیه به هم شوند. هر دو تیم 4 امتیازی می شوند، تعداد گل های زده و خورده آنها برابر می شود و در نتیجه گل آوراژ هر دو تیم صفر خواهد بود.


 تاکنون هیچ تیمی با قرعه کشی از جام جهانی حذف نشده است اما اگر نتایج همین گونه رقم بخورد یا ایران یا نیجریه خود را بد شانس ترین تیم این رقابت ها خواهند یافت.
 اگر همه فاکتورهای ایران و نیجریه با هم برابر شود، یا ایران یا نیجریه به وسیله قرعه به جمع 16 تیم برتر صعود خواهند کرد.

فیفا ابتدا امتیازات را در نظر می گیرد،سپس اختلاف گل های زده و خورده (گل آوراژ)،تعداد گل های زده و نهایتا نتیجه بازی رو در روی دو تیم را در نظر می گیرد.

با توجه به این که در این سناریو،  هر دو تیم 4 امتیازی می شوند، هم تعداد گل زده و هم تعداد گل خورده آنها1 می شود و در نتیجه گل آوراژ هر دو تیم صفر خواهد بود- از طرف دیگر نتیجه دیدار رو در روی دو تیم 0-0 شده است، در نتیجه سرنوشت آنها توسط کمیته برگزار کننده مسابقات جام جهانی برزیل تعیین خواهد شد.

در تاریخ رقابت های جام جهانی فقط یک بار - در جام جهانی 1990 ایتالیا -برای تعیین رتبه تیم ها قرعه کشی شد.در آن دوره ،از قرعه کشی برای تعیین تیم دوم و سوم (بین ایرلند جنوبی و هلند)در گروهی که سه تیم به دور بعد صعود می کردند استفاده شد. قرعه ایرلند جنوبی را در جای دوم و هلند را در جای سوم قرار داد اما هر دو تیم صعود کردند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار