معاون اول رییس جمهور با تأکید بر اینکه هیچ مصوبه‌ای برای تثبیت قیمت در دولت نداریم گفت: امر تثبیت قیمت با روحیه دولت سازگار نیست.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور در حاشیه مراسم روز ملی اصناف در جمع خبرنگاران گفت: در داخل قوه مجریه باید سیستم نظارتی باشد البته این بدین معنا نیست که در قوه مقننه این سیستم عملکرد نظارتی نداشته باشد.
 
وی به طراحی یک سیستم نظارتی در درون قوه مجریه اشاره کرد و افزود: بر اساس مصوبه‌ای که به تصویب رسیده، کمیته‌ای متشکل از 14 الی 15 نفر از اعضای هیئت دولت در هر وزارتخانه گلوگاه‌هایی که منجر به فساد می‌شود را شناسایی و مورد بررسی قرار دهد.
 
وی ادامه داد: قرار است پس از شناسایی این گلوگاه‌ها در مورد نمونه‌های شناسایی فسادهایی که منجر به فساد کهنه می‌شود، تصمیم‌گیری به عمل آید.
 
جهانگیری با بیان اینکه قوه مجریه رابطه تنگاتنگی با قوه قضاییه دارد افزود: سالی که از 8 الی 9 هزار میلیارد تومان از بودجه کشور سوء استفاده کردند با همکاری ویژه قوه قضاییه و وزارت نفت سعی کردیم تا این منابع را از دست این افراد خارج کنیم.
 
معاون اول رییس جمهور با تأکید بر اینکه هیچ مصوبه‌ای برای تثبیت قیمت در دولت نداریم گفت: امر تثبیت قیمت با روحیه دولت سازگار نیست.
 
وی افزود: در مقطعی که پرداخت یارانه‌ها را آغاز کردیم از بنگاه‌ها خواستیم برای افزایش قیمت‌ها 2 الی 3 ماه صبر کنند و فرصت دهند تا فاز دوم هدفمندی عملیاتی شود سپس تصمیمات خود را برای افزایش قیمت عملیاتی کنند.

انتهای پیام/
برچسب ها: قیمت ، مصوبه ، رییس جمهور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار