مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی اداره کل جهادکشاورزی استان چهارمحال و بختیاری، از بهره برداری کارخانه صنعتی تولید کمپوست قارچ دکمه ای با ظرفیت 20 هزار تن خبر داد.

طهمورث فتاحی گفت: پیشرفته ترین و بزرگترین کارخانه صنعتی تولید کمپوست قارچ دکمه ای استان چهارمحال و بختیاری در اراضی حاج کهوا شهرستان شهرکرد به مساحت 13 هزار متر مربع  با ظرفیت 20 هزار تن به بهره برداری رسید .
فتاحی، با اشاره به اینکه این ،کارخانه با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 642 میلیون ریال آماده بهره برداری شده است افزود: با آغاز به کار کارخانه برای 15 نفر به صورت مستقیم و برای دهها نفر به صورت غیر مستقیم ایجاد میشود .
وی، هدف از اجرای این طرح را تامین کمپوست پرورش دهندگان خانگی و صنعتی قارچ دکمه ای استان دانست .
مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی اداره کل جهادکشاورزی استان چهارمحال و بختیاری، با اشاره به اینکه، رشد و تو سعه صنایع قارچ استان نیازمند تامین مواد اولیه تولید قارچ می باشد گفت: امید است با اجرای این طرح تحول چشم گیری در صنعت قارچ استان ایجاد گردد .
هم اکنون مصرف سرانه قارچ در کشورهای پیشرفته و صنعتی بین 3 تا 4 کیلو گرم در سال می رسد و این در حالی است که مصرف سرانه قارچ در کشور ما بین 500 تا 600 گرم می باشد، با فرهنگ سازی در مصرف قارچ می توانیم به بهبود سلامت جامعه کمک کنیم و همچنین صنعت قارچ را توسعه دهیم.
برچسب ها: کارخانه ، صنعتی ، کمپوست ، قارچ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.