رئیس اداره بازرسی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: فولاد مبارکه یکی از کارخانجاتی است که با توجه به سر و کار داشتن با مواد مذاب و نورد شمش های فولادی نکات ایمنی را رعایت کرده است .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان،امیر مسعود حاج رستم، گفت:در سطح استان 67 نفر بازرس کار بر اساس ماده 96 قانون کار وظیفه دارند که در زمینه کلیه موارد قانونی که در حوزه فعالیت وزارت کار لحاظ گردیده، فعالیت نمایند و با ارزیابی ها و ممیزی لازم، مراقب باشند که هیچ مشکلی در کارخانجات و سازمانها در خصوص مباحث ایمنی و مسائل پیرامون آن وجود نداشته باشد و در واقع قانون بطور یکنواخت و یکسان برای همه کارکنان ساری و جاری شود.

وی در خصوص اجرایی شدن این دستورالعمل ها در فولاد مبارکه گفت:اگر مباحث ایمنی را به این صورت لحاظ نمی نمود، قطعاً ما در این کارخانه همواره شاهد حوادث روزافزونی بودیم. اما با تفکر مدیریتی که در خصوص رعایت دستورالعملهای ایمنی، بهداشتی و محیط زیستی در این شرکت حاکم است، اکنون با کنترل و برنامه‌ریزی منسجمی که در این شرکت ساری و جاری شده است، تفکر ایمنی نزد مدیریت و کارکنان این شرکت به عنوان یک باور و رفتار نهادینه شده است و فولاد مبارکه به عنوان یک کارخانه سرآمد در این زمینه خود را معرفی نموده است.

رئیس بازرسی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با بیان این مطلب که ساختار فنی که مدیران فولاد مبارکه برای ایمنی کارکنان و تجهیزات تعریف نموده‌اند بسیار خوب و کافی است، تصریح کرد: با این حال از آنجایی که 75 درصد حوادث در کارخانجات، ناشی از خطاهای انسانی است و این خطاها از انجام رفتارهای نا ایمن و همچنین عدم فرهنگ سازی مناسب نزد کارکنان و حتی خانواده های آنان نشأت می گیرد، بنابراین بهتر است در مقوله فرهنگ سازی مباحث ایمنی سرمایه‌گذاری و وقت بیشتری گذاشته شود تا مباحث ایمنی بیش از پیش به رفتار مبدل گردند.

امیر مسعود حاج رستم در ادامه با ذکر این مطلب که خوشبختانه فولاد مبارکه در خصوص نظام خود مسوولیت پذیری در زمینه مباحث ایمنی به جایگاه بسیار خوبی رسیده است اظهار امید واری کرد: در سایر سازمانها و صنایع نیز به این مرحله از رشد برسیم تا آمار حوادث در سازمانها و کارخانجات استان و کشور بطور فزاینده‌ای به صفر نزدیک شود.


انتهای پیام


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.