سخنگوی دستگاه قضا در پاسخ به این سوال که آیا دستگاه قضا به مسائلی درباره منابع طبیعی، جنگل‌ها ورود کرده است گفت: ما در این موارد ورود کرده‌ایم اما این به معنای رفع مشکلات نیست.

 به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران،‌ سخنگوی دستگاه قضا در ادامه برنامه نگاه یک به موضوع تصرف زمین‌ها و جنگل‌ها نیز اشاره  و یادآور شد؛ در سفر به استان گلستان شاهد بودیم که در انظار همه بلدوزری در حال تخریب جنگل بود و در حدود 110 درخت و درختچه را از زمین کنده و بر روی آن خاک می‌ریخت، همان جا دستور دادم در همان زمان فیلمبرداری کنند و تعقیب کردند، اما آنها گفتند که ما جواز داریم و از منابع طبیعی جواز گرفته‌ایم.
 
حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای گفت: دستور دادیم که جنگلبانی، نیروی انتظامی تماس بگیرند و از آنها توضیح خواستیم و در جلساتی که با مسئولان استان گلستان و استان مازندران داشتیم تاکید کردیم که در جلوگیری از تخریب جنگل‌ها اهتمام بیشتری داشته باشند، حتی گفتیم که اگر در این زمینه فعالیت‌های جدی‌تری انجام می‌دادید، خسارت سیل بسیار کمتر بود.
 
وی در ادامه افزود: اگر جنگلبانی کار خود را در این زمینه درست انجام دهد، نیازی به دخالت قوه قضائیه نیست، اما در برخی موارد دیده شده که زمینی ساخته می‌شود که جواز تغییر کاربری گرفته‌اند، آیا وزارت کشاورزی یا شهرداری اطلاع ندارد؟ برخی انتظار دارند که در بسیاری از موارد قوه قضائیه در استانهای همجوار بسیاری از این ساختمانها را تخریب کرده است.
 
دادستان کل کشور گفت: در این موارد اگر به دقت رسیدگی نشود هزینه‌ها بالا می‌رود هم برای اشخاصی که اقدام به ساخت و ساز می‌کنند هم برای قوه قضائیه، قوه قضائیه برای حل این مسئله عزم جدی دارد ، اما بقیه دستگاه‌ها هم باید به میدان بیایند.
 
سخنگوی دستگاه قضا در پاسخ به این سوال که آیا دستگاه قضا به مسائلی درباره منابع طبیعی، جنگل‌ها ورود کرده است گفت: ما در این موارد ورود کرده‌ایم اما این به معنای رفع مشکلات نیست.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار