نشست خبری دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور ومدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اهالی مطبوعات استان اصفهان برگزار شد.

به گزارش حوزه فرهنگی باشگاه خبرنگاران به نقل از سایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛حجه الاسلام والمسلمین سید حسین شاهمرادی با اشاره به زمان تاسیس شورا ی فرهنگ عمومی اظهار داشت: زمانی که رهبر معظم انقلاب ریاست شورای عالی انقلاب فرهنگی را برعهده داشتند، ایده تشکیل شورای فرهنگ عمومی را مطرح و در سال 64 این شورا را تاسیس کردند.
 
وی با اشاره به فعالیت‌های شورای فرهنگ عمومی استان ها، افزود: در شورای فرهنگ عمومی استان ها نماینده ولی فقیه و امام جمعه رییس، استاندار نایب رئیس و مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی دبیر است و22 دستگاه فرهنگی نیز عضو این شورا هستند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با اشاره به سفر خود به اصفهان تاکید کرد: هدف از سفرهای استانی تبیین اهمیت و جایگاه شوراهای فرهنگ عمومی شهرستان‌ها و استان  است و بر این مبنا در این سفرها جلسات متعدد با نمایندگان ولی فقیه، مسوولان استانی و اعضای شوراهای فرهنگ عمومی گذاشته می‌شود تا سیاست‌ها و انتظارات شورای فرهنگ عمومی کشور به آنها ابلاغ شود. 

حجت الاسلام والمسلمین شاهمرادی اظهار داشت: وظیفه این شورا دخالت در وظایف دستگاه های فرهنگی نیست بلکه هر دو هفته یک بار  تشکیل جلسه داده و در راستای ایجاد همگرایی در مسایل کلی فرهنگی به ویژه در استان ها  تلاش می کند.
 
وی اضافه کرد: رصد کردن و بررسی فرهنگ عمومی کشور از وظایف شورای فرهنگ عمومی است و همه دستگاه های فرهنگی در این شورا عضو هستند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی سپس به حضورش در شهر اصفهان اشاره کرد و افزود: استان اصفهان یکی از مهم ترین استان های کشور به لحاظ فرهنگی و هنری است و به راستی اصفهان پایتخت فرهنگی و هنری کشور است و به همین دلیل انتظارها در سطح کشور از اصفهان ویژه است.
 
شاهمرادی افزود: خوشبختانه مسئولان شورای استان جلسات خوب و مستمری داشته اند و سال قبل با بررسی و رصد مسایل فرهنگی استان توانسته اند ناهنجاری ها و هنجارهای فرهنگی استان را به خوبی پیدا کنند و من در جلسه ای که با حضور کلیه ائمه جماعات، فرمانداران و دبیران شورای فرهنگی استان و شهرستان ها داشتم دیدگاه ها و نظراتشان را به صورت شفاهی و کتبی دریافت کردم.
 
شایان ذکر است؛ اصحاب رسانه و مطبوعات استان اصفهان در این نشست پرسش های خود در خصوص شورای فرهنگ عمومی را مطرح کردند و حجه الاسلام و المسلمین شاهمرادی به سوالات آنان پاسخ داد.

گفتنی است: نشست خبری دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور عصرپنج شنبه 29 خردادماه  با حضور اهالی مطبوعات استان در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان برگزار شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: ارشاد ، شورا ، مطبوعات ، فرهنگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.