بجنورد/

احیای امربه معروف و نهی از منکر بسیج همگانی را می طلبد/اجرای طرح تذکر لسانی در 100شهر کشور

رئیس شورای برنامه‌ریزی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کشورگفت: احیای امربه معروف و نهی از منکر بسیج همگانی را می طلبد و این ستاد به همین منظور و بر اساس سیاست های نظارتی و برخورداری از همه ظرفیتها می پردازد.


به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بجنورد، حجت‌الاسلام یدالله حبیبی شامگاه دیشب در همایش امر به معروف و نهی از منکر با عنوان مقابله با رخنه‌های فرهنگی در بجنورد افزود: اجرای طرح تذکر لسانی به صورت پایلوت در شهرهای کشور اجراشد و در ماه مبارک رمضان هم به طور جدی پیگیری می شود.

وی به درخشش این طرح در شهرهای خراسان شمالی هم اشاره کردو افزود: اجرای طرح تذکر لسانی به مناسبت ماه مبارک رمضان به 100 شهر کشور ارتقاء می یابد و با استفاده از تجربیات و مهارت های به دست آمده از آن به راحتی به دیگر شهرهای

کشور تعممیم دهیم.

حجت‌الاسلام حبیبی افزود: مسئولان و مجریان ستاد احیا نمی خواهد کار قوه ی قضائیه یا ضابطان قضایی را انجام دهند بلکه به دنبال آن هستند همانطور که عکس العملهای مناسبی از مردم در باره سنتهای پسندیده داریم ، در مورد همه معروف ها و سنت های پسندیده این اتفاق بیفتتد.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر خراسان شمالی با تاکید بر اینکه تأثیر مخرب ماهواره بدتر از مواد مخدر بوده و بلایی خانمان سوز است گفت: دشمن با استفاده از ابزار ماهواره خسارت‌های زیادی بر جامعه ما تحمیل کرده است.

سردار حسینعلی یوسفعلی‌زاده نقش خانواده در برابر این معضل را برشمرد و افزود: بی توجهی خانواده‌ها به این مسئله، موجب بیراهه رفتن فرزندان می‌شود.

وی گفت: بعضی پدر و مادرها در برابر انحرافات عقب کشیده‌اند، اگر خانواده در شیوه تربیتی‌اش دو شیوه سهل‌گیرانه و یا سخت‌گیرانه را در پیش گیرد، جامعه شاهد نابهنجاری‌های فراوانی خواهد شد.

به گفته وی تقویت اصول اعتقادی و بنیان خانواده باعث مصون ماندن افراد از لغزش و انحراف می‌شود.

یوسفعلی‌زاده گفت: هنوز هم برخی خانواده‌ها به قدرت تخریبی ماهواره پی نبرده و اکنون در حالت سرخوشی اولیه آن به سر می‌برند، به همین خاطر با افزایش آگاهی مردم از تأثیرات مخرب ماهواره مانند مواد مخدر در افزایش مشکلات اخلاقی، تزلزل بنیاد خانواده، رواج سبک زندگی غربی، اعتیاد و طلاق، خود خانواده‌ها، شاهد کنار آن گذاشته شدن این ابزار تهاجم فرهنگی هستیم.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر خراسان شمالی همچنین بر توجه خانواده‌ها بر سبک زندگی اسلامی تاکید کرد/ش/ن.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.