استاندار اردبیل گفت: باید نسبت به عملیاتی کردن آبیاری شبانه در سطح شبکه مغان اقدامی عملی و اساسی انجام شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ مجید خدابخش دیروز در جلسه شورای حفاظت منابع آب اردبیل اظهار داشت: وضعیت منابع آب استانو کمبود بارندگی‌ها نگرانی‌هایی را به وجود آورده و تصمیم‌گیری قاطع برای مدیریت خشکسالی را بیش از هر زمان دیگر ضروری کرده است.

وی با بیان اینکه ما باید در بخش کشاورزی به بهینه مصرف کردن آب با استفاده از روش‌های آبیاری مدرن روی آوریم، تصریح کرد: با توجه به کاهش بارش در استان و تقلیل روان‌آب و به تبع آن کاهش حجم مخازن و بروز خشکسالی در استان ضرورت دارد با برنامه‌ریزی جامع و اتخاذ سیاست‌ها و تصمیمات صحیح خسارات ناشی از خشکسالی را به حداقل برسانیم.

استاندار اردبیل خاطرنشان کرد: با توجه به کمبود آب در حوزه آبریز ارس و بروز خشکسالی بی‌سابقه در شهرستان‌های پارس‌آباد و بیله‌سوار باید نسبت به عملیاتی کردن آبیاری شبانه در سطح شبکه مغان اقدام عملی صورت گیرد تا با این روش از هدررفت آب جلوگیری کرده وزمینه افزایش بهره‌وری آب را فراهم کنیم.

خدابخش در ادامه افزود: به منظور مدیریت خشکسالی ضرورت دارد به مقوله کم آبیاری در سطح شبکه نیز توجه کرده و این موضوع را با مشارکت مشترکان عمده شبکه مغان عملیاتی کنیم.

رئیس شورای حفاظت منابع آب استان بیان کرد:به منظورجلب مشارکت کشاورزان و مشترکان لازم است با مشارکت تمام دستگاه‌های شهرستانی برنامه‌ریزی‌های لازمبرای مقابله با خشکسالی و کاهش اثرات ناشی از آن انجام شود.

انتهای پیام/ش/ن

برچسب ها: اردبیل ، آبیاری ، اراضی ، دشت ، مغان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.