در یک وضعیت آب و هوایی عجیب و بی‌سابقه ساکنان شهرهای مختلف استان اردبیل دیروز دمای هوای 40 درجه را در آخرین روز بهار تجربه کردند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان اردبیل، دمای هوا دیروز در استان اردبیل به 36 درجه و در کوثر به 40 درجه بالای صفر رسید که در نوع خود در این ایام پایانی فصل بهار و واپسین ساعات آن عجیب و متفاوت است.

در حالی که در روزهای گذشته به دلیل بارش‌های بهاری دمای هوا در اردبیل بین 20 تا 25 درجه متغیر بود به یکباره امروز با افزایش 17 درجه‌ای دما در اکثر شهرهای استان اردبیل تابستان در یک روز مانده به خودنمایی خود ظهور پیدا کرد و با شدت گرفتن دمای هوا بسیاری از مردم حتی در کارهای روزانه خود نیز کلافه شدند.

اما اداره کل هواشناسی استان اردبیل اعلام کرد از عصر فردا از شدت گرما در نخستین روزهای تابستان کاسته می‌شود و تا 10 درجه افت دما اتفاق افتاده و خنکی هوا بیش از گذشته احساس می‌شود.

گرمای زودرس امسال که منجر به پدیده خشکسالی در اکثر مناطق استان اردبیل شده میلیاردها تومان به منابع کشاورزی و تولیدات استان خسارت وارد کرده و هشدارهای جدی را در مصرف آب از سوی متولیان امر شاهد بودیم.

اردبیل در حالی از نقاط سردسیر ایران زمین است که اکثر خانه‌ها، واحدهای خدماتی، تجاری، ادارات و ارگان‌های دولتی فاقد دستگاه‌های خنک‌کننده است و ساکنان این استان در حاکم شدن چنین گرمای بی‌سابقه در این زمینه با مشکل روبه‌رو می‌شوند.

هوای استان اردبیل در 48 ساعت آینده صاف با افزایش دمای هوا، وزش بادهای گرم، افزایش تراکم ابر در ساعات عصر و اوایل شب و احتمال وقوع رگبار و رعد و برق پراکنده پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/س

برچسب ها: اردبیل ، افزایش ، دمای ، هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.