مدیرکل حوزه وزارتی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار، محور توسعه صنعت دریایی ایران است و این دانشگاه تخصصی دریانوردی و علوم دریایی چابهار با بهره‌گیری از نیروهای انسانی متخصص و بهره‌مندی از ظرفیت دریای متصل به اقیانوس می‌تواند محوریت توسعه صنعت استراتژیک دریایی جمهوری اسلامی ایران را در ابعاد ملی و بین‎المللی راهبری کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان.، عبدالحسین فریدون در بازدید از بخش‌های مختلف دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار پیشرفت و توسعه این دانشگاه را بسیار خوب و رو به جلو برشمرد و افزود: ساخت و سازهای مراکز اداری، آموزشی و آزمایشگاه‌های مدرن و پیشرفته می‌تواند در افزایش سطح علمی دانشجویان این دانشگاه به عنوان قطب علمی دریانوردی کشور تاثیر بسزایی داشته باشد.

وی ادامه داد: افزایش سطح کیفی دانشگاه و مشتری‌محوری از مهمترین برنامههای وزارت علوم برای دانشگاه‌ها در سال‌جاری قرار دارد.

مدیرکل حوزه وزارتی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نقش این دانشگاه را در خصوص حل معضل بیکاری جوانان مهم و تاثیرگذار عنوان کرد و گفت: دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار با برنامه‌ریزی دقیق و براساس نیازهای منطقه و نیازسنجی باید برای ایجاد اشتغالزایی مولد در منطقه و در ابعاد مختلف دریایی اولویت‌های خود را مشخص و عملیاتی کند.

وی خاطر نشان کرد: افزایش سطح کیفی دانشگاه و مشتری‌محوری از مهمترین برنامههای وزارت علوم برای دانشگاه‌ها در سال‌جاری قرار دارد و دانشگاهها نیز باید در این راستا با جدیت تمام گام بردارند تا شاهد توسعه علمی و صنعتی بیش از پیش در جامعه علمی کشور باشیم.

  انتهای پیام //س


برچسب ها: دانشگاه ، چابهار ، توسعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.